کد مطلب: 

190169

واعظی: اپراتورهای تلفن همراه به مشترکان حق انتخاب اپراتور را بدهند

در آستانه هفته دولت و همزمان با افتتاح پروژه‌های سازمان تنظیم مقررات، دکتر واعظی، دستاورد بزرگ اجرای طرح ترابردپذیری را همکاری، در عین رقابت برشمرد و گفت: امروز تحول مهمی رقم می خورد و اپراتورها با همزیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر در جهت حفظ منافع مردم و کشور نایل شدند.
واعظی: اپراتورهای تلفن همراه به مشترکان حق انتخاب اپراتور را بدهند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ترابردپذیری را اقدامی مهم برشمرد که مقدمات اجرای آن از دو سال پیش و همزمان با رومینگ ملی آغاز شده بود و ادامه داد:  امیدوارم اپراتورها با مشارکت یکدیگر زمینه‌ اجرای هر چه بهتر این طرح را فراهم آورند.

وی در عین حال ریزش مشترکان در اپراتورها را مبتنی بر سلایق و نیازهای مختلف مردم عنوان کرد و افزود:‌ باید به این سلایق احترام گذاشت و حق انتخاب را به آنان داد، هر چند ریزش مشترکان در نفس خود به معنای کم کاری یک اپراتور در ارایه خدمات نیست.

دکتر واعظی همچنین صیانت از حقوق مصرف کننده و دادن اختیار به مشترک به جای اپراتور را از اهداف اجرای این طرح دانست و تاکید کرد: ارایه خدمات متنوع و امتیازات بیشتر به مشترکان از جمله دستاوردهای این طرح برای مردم است.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به مساله کیفیت، گفت: باید هدف نهایی ارایه خدمات مناسب و با کیفیت در قبال هزینه‌ پرداختی مشترکان باشد و همه مدیران بخش دولتی و خصوصی مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به آن توجه کنند.

وی ارایه خدمات متنوع را نیز در راستای موضوع کیفیت برشمرد و گفت: افزایش کیفیت، خدمات متنوع، ارایه بسته های اقتصادی مناسب و به صرفه ضروری مکمل و در راستای هم می باشد.

واعظی با اشاره به فضای نوآوری در کشور و ارایه بسته های متنوع در دیگر کشورها، اظهار داشت: بسته ها باید مبتنی بر نیاز و سلیقه مشترکان تهیه شود و تلفیقی از صوت و دیتا باشد.

وزیر ارتباطات نظارت عملی مردم را در کنار نظارت سازمان قرار داد و گفت: ارزیابی دوره ای اپراتورها، می تواند زمینه شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت را فراهم کند.

وی به آزادسازی فناوری و حذف مقررات زاید و دست و پا گیر اشاره کرد و گفت: آماده کردن فضا برای FCPها  و تمام شرکتهای فعال در ICT در این مدت دنبال شد چرا که معتقدیم به منظور ارایه سرویس، باید آزادی عمل به اپراتورها داد که فناوری را براساس توانایی و نوع فعالیت خود انتخاب کنند و ما هم تنها نظارت بر نحوه ارایه خدمت را بر عهده داشته باشیم، که باید اپراتورها و سازمان در این زمینه دقت کافی داشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از حضور MVNOها در کشور حضور این اپراتورها را از نظر اقتصادی به نفع اپراتورها برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت خالی اپراتورهای موجود، بدون سرمایه گذاری جدید تحول بزرگی به شمار می رود و اپراتورها در این خصوص با اپراتورهای دارای موافقت اصولی همراهی کنند.

وزیر ارتباطات از ساماندهی شرکت های کوچک زیادی که در زمینه خدمات اینترنت و ثابت در حوزه های مختلف فعالیت می کردند خبر داد و گفت: در یک سال گذشته با ارایه 13 پروانه FGP و بیش از 40 پروانه Servco سرمایه ها را عملاً جمع کردیم تا با قوت بالا خدمات دهند.

دکتر واعظی اهداف صدور پروانه های جدید را افزایش سرمایه گذاری در بخش، اشتغال آفرینی و تکمیل پازل های در خدمت شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: موفقیت ما در گرو همکاری جمعی است و امیدوارم با  همکاری یکدیگر و خدمت به مردم همه سود ببریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-21 14:46

افزودن دیدگاه جدید