کد مطلب: 

190128
واعظی در میزگرد مطبوعاتی با خبرنگاران در اراک، اعلام کرد:

اختصاص 110 میلیارد تومان برای اجرای فیلترینگ هوشمند؛ قرارداد با 14 دانشگاه و پژوهشگاه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: باید زمینه‌ی دسترسی به محتوای سالم را فراهم نمود، که تا کنون با اختصاص 110 میلیارد تومان و قرارداد با 14 دانشگاه و پژوهشگاه در جهت فیلترینگ هوشمند اقدام کردیم تا مردم ضمن بهره‌ مندی از تمام دستاوردهای روز دنیا به محتوای سالم نیز دسترسی داشته باشند.
اختصاص 110 میلیارد تومان برای اجرای فیلترینگ هوشمند؛ قرارداد با 14 دانشگاه و پژوهشگاه

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان مرکزی با بیان اینکه دولت در حوزه‌ی ICT در استان مرکزی 2300 میلیارد ریال تاکنون سرمایه‌گذاری کرده است که 1100 میلیارد ریال آن در یک سال گذشته انجام شده است و تا پایان دولت نیز 1900 میلیارد ریال در این استان انجام خواهد شد، اهداف نهایی حوزه‌ی تولید محتوا و فیلترینگ هوشمند را بهره مندی مردم از دستاوردهای روز دنیا و محتوای سالم و فاخر اسلامی دانست.

وی با تاکید بر اینکه درآمد دولت متعلق به تمام اقشار جامعه است، اظهار داشت: فرقی بین ساکنین پایتخت و با دیگر نقاط کشور وجود ندارد و دولت وظیفه خود می‌داند که در تمام نقاط کشور سرمایه‌گذاری کند.

واعظی با بیان اینکه 257 روستای استان مرکزی به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، اظهار داشت: اینترنت پرسرعت 218 روستا نیز همزمان با سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و 300 روستا نیز تا یک ماه بعد از آن به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند یافت و تا پایان دولت تمام روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

دکتر واعظی از اختصاص 350 میلیارد تومان سالانه به منظور سرمایه گذاری و در روستاها خبر داد  و گفت: این اقدام جهت کاهش شکاف دیجیتال و بهره‌مندی روستائیان از مزایای اینترنت است.

وی در این زمینه به مذاکره جهت راه‌اندازی سلامت الکترونیک در روستاها اشاره کرد و گفت:‌ تاکنون روستاهایی که از این خدمت بهره‌مند شده‌اند توانسته‌اند از آموزش الکترونیکی بهره برده و به معرفی مناطق سیاحتی و تولیدات خود در این شبکه بپردازند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه شبکه‌ی ملی اطلاعات کار گسترده‌ای صورت گرفته است ابراز کرد: در این دو سال زیر ساخت‌های شبکه ایجاد شده و پهنای باند داخل از 624 گیگابیت بر ثانیه به 4000 رسیده است و تا پایان سال نیز به 1000 گیگابایت می‌رسد تا در زمینه زیرساخت مشکلی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر عزم دولت بر دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و حفظ حقوق شهروندی، اظهار داشت: باید زمینه‌ی دسترسی به محتوای سالم را فراهم نمود و تاکنون با اختصاص 110 میلیارد تومان و قرارداد با 14 دانشگاه و پژوهشگاه در جهت فیلترینگ هوشمند اقدام کردیم تا مردم ضمن بهره‌ مندی از تمام دستاوردهای روز دنیا به محتوای سالم نیز دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-20 15:57

افزودن دیدگاه جدید