کد مطلب: 

189407
لزوم استفاده از تأیید هویت دومرحله‌ای؛

تلگرام دسترسی هکرها به شماره تلفن ۱۵میلیون ایرانی را تأیید کرد

تلگرام گزارش خبرگزاری رویترز، مبنی بر دسترسی هکرها به شماره تلفن ۱۵ میلیون ایرانی در این برنامه پیام‌رسان را تأیید کرد. تلگرام به کاربران توصیه کرده که برای امنیت بیشتر از تأیید هویت دومرحله‌ای استفاده کنند.
تلگرام دسترسی هکرها به شماره تلفن ۱۵میلیون ایرانی را تأیید کرد

به گزارش سیتنا، خبرگزاری رویترز از هک کردن حساب‌های کاربری برنامه پیام‌رسان تلگرام خبر داده است. تلگرام ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که هکرها توانسته‌اند به شماره تلفن ۱۵ میلیون کاربر ایرانی پیام‌رسان تلگرام دسترسی پیدا کنند.

بنا بر گزارش رویترز این درز اطلاعات پیش از این سابقه نداشته و بزرگ‌ترین هک سیستم‌های ارتباطی رمزگذاری‌شده محسوب می‌شود.

تلگرام می‌گوید، هکرها نیازی به نفوذ به سرور (Server) این شرکت نداشته‌اند. آن‌ها توانسته‌اند از طریق یک رابط برنامه‌نویسی (API) به اطلاعاتی عمومی دسترسی پیدا کنند.

به گفته تلگرام، در جریان این هک حساب کاربری کاربران به خطر نیافتاده است. به علاوه، با محدودیت‌هایی که قرار است در API برقرار شود، در آینده امکان دیدن گسترده‌ی اینکه با کدام شماره تلفن‌ها در تلگرام حساب کاربری باز شده است، وجود نخواهد داشت.

خبرگزاری رویترز با استناد به اظهار نظرهای کارشناسان می‌نویسد، روشن نیست که آیا این هک توسط دستگاه‌های جدید تلفن جدید انجام شده یا نه.

کارشناسان احتمال می‌دهند که هکرها با همکاری با شرکت‌های تلفن در ایران از طریق پیامک‌های ارسالی به تلفن‌های جدیدی که بر روی آن‌ها تلگرام نصب شده، به حساب‌های کاربری افراد دسترسی پیدا کرده‌اند.

پیام‌رسان تلگرام این رویدادها را به صورت غیرمستقیم تأیید می‌کند. شرکت تلگرام در واکنش به این خبر گفته است که این خبر حاکی از وجود "خطر جدیدی" نیست. تلگرام به کاربران خود توصیه می‌کند که از تأیید هویت دومرحله‌ای برای امنیت بیشتر استفاده کنند.

پژوهشگران امنیت فناوری اطلاعات رویترز را از این خطر امنیتی در تلگرام مطلع کرده‌اند. آنها می‌گویند، گروهی به نام"راکت کیتن" (بچه‌گربه‌ی موشکی) این هک را انجام داده است.

گفتنی است؛ تلگرام از پرکاربرترین برنامه‌های پیام‌رسان در ایران است و رقیب برنامه پیام‌رسان واتس‌اپ محسوب می‌شود و در حال حاضر حدود ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-03 16:50

افزودن دیدگاه جدید