کد مطلب: 

183699
وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی، خبر داد:

ارتقاء همکاری‌های ایران و اسلوونی در حوزه ICT

وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی در دیدار با دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، گفت: افتتاح سفارت اسلوونی در ایران در سال جاری، پایه همکاری های اقتصادی و سیاسی دو کشور است.
ارتقاء همکاری‌های ایران و اسلوونی در حوزه ICT

به گزارش خبرنگار سیتنا، پوچیوالشک وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی در دیدار با دکتر واعظی، گفت: به دنبال سفر رییس پارلمان اسلوونی به ایران،  رؤسای 45 شرکت مهم، از کشور اسلوونی به ایران آمده اند.

وزیر توسعه اقتصادی اسلوونی با اشاره به اینکه تاکنون سطح روابط دو کشور کم بوده است، افزود: علاقمند هستیم سطح روابط با حضور شرکتهای اسلوونیایی در ایران و ایجاد دفاتر نمایندگی گسترش یابد.

وی به افتتاح دفتر 4 شرکت اسلوونی در روز قبل اشاره کرد و ادامه داد: امضاء دو یادداشت تفاهم در زمینه انرژی و اقتصادی زمینه تشکیل کمیته مشترک اقتصادی میان دو کشور است.

وزیر توسعه اسلوونی اظهار کرد: به منظور ارتقاء همکاریهای دو کشور در حوزه ICT خود را برای سه پیشنهاد نامبرده از سوی وزیر ارتباطات ایران آماده می کنیم.

وی اظهارکرد: باور دارم برداشتن تحریم ها علیه ایران، دوران جدیدی میان همکاریهای سیاسی دو کشور خواهد بود و پتانسیل خوبی برای ارتقاء همکاریها ایجاد می کند.

وزیر توسعه اسلوونی افتتاح سفارت در ایران را از برنامه های سیاسی سال جاری  میلادی عنوان کرد و افزود: شرکتهای ما صادرات محور و علاقمند به همکاری با ایران هستند.

وی با بیان اینکه لازم است دولتها و شرکتها اهمیت بازار ایران را درک کنند، افزود: تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی، به عنوان تحرک جدیدی برای همکاری های اقتصادی خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-11 17:50

افزودن دیدگاه جدید