کد مطلب: 

182853

رئیس جمهور چین از اعمال "حاکمیت اینترنتی" دفاع کرد

رئیس جمهور خلق چین از اعمال محدودیت دولتی بر استفاده از اینترنت دفاع کرد و خواستار تدوین قوانین بین‌المللی برای این منظور شده است.
رئیس جمهور چین از اعمال "حاکمیت اینترنتی" دفاع کرد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از خبرگزاری رسمی چین، شی جین‌پینگ، دبیرکل حزب کمونیست و رئیس جمهور چین، در یک کنفرانس دولتی پیرامون فعالیت در فضای سایبری گفت که "هر ملتی" در اعمال حق حاکمیت ملی خود، باید بتواند به طور مستقل در مورد نحوه استفاده از ارتباط اینترنتی تصمیم‌گیری کند که او آن را "حاکمیت اینترنتی" توصیف کرد.

این نشست سالانه با حضور کارشناسان و مدیران شرکت‌های اینرنتی داخلی و خارجی برگزار شده و آقای شی در سخنان افتتاحیه خود تاکید کرده که جامعه جهانی باید "به حق هر کشوری در اداره فضای سایبری خود احترام بگذارد."

وی پیشنهاد کرد که یک نظام مدیریتی بین‌المللی برای نظارت بر اینترنت ایجاد شود که در آن "تمایل و منافع تمامی کشورها" منظور شده باشد.

در همین حال بی بی سی نوشت که منظور رئیس جمهور چین نوعی آئین‌نامه بین‌المللی است که در آن حق دولت‌ها برای محدود کردن دسترسی به اینترنت به رسمیت شناخته شود و نتواند مورد خرده‌گیری قرار گیرد.

این دومین نشست از این قبیل است که توسط دولت چین برگزار می‌شود. اولین نشست در سال گذشته با ریشخند فعالان حقوق بشر و آزادی ارتباطات مواجه شد که نسبت به صداقت حکومت کمونیستی آن کشور در "حمایت از حقوق ملت‌ها" ابراز تردید کردند.

نشست سالانه بررسی فضای سایبری توسط نهاد دولتی موسوم به "اداره فضای سایبری چین" در شهر ووژن در استان ژجیانگ در جنوب شرق چین برگزار شده که آقای شن زمانی سمت دبیرکلی شعبه محلی حزب کمونیست چین را در آن برعهده داشت. این نهاد گفته بود که حدود دوهزار تن از دست‌اندرکاران برجسته بخش ارتباطات و مقامات ارشد چند کشور جهان در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-18 22:37

افزودن دیدگاه جدید