کد مطلب: 

182455

حمایت وزارت ارتباطات از اجرای طرح نرم افزارهای بومی

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: این وزارتخانه از توسعه و توانمندسازی صنعت نرم‌افزاری و گسترش بازار این حوزه در راستای اجرای طرح نرم افزارهای بومی حمایت می‌کند.
حمایت وزارت ارتباطات از اجرای طرح نرم افزارهای بومی

به گزارش سیتنا، مهندس برات قنبری در هفتمین نشست شورای راهبری نرم افزارهای بومی، اظهار داشت: طرح نرم افزارهای بومی یکی دیگر از طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود و انجام این طرح برای توسعه صنعت و کشور یک ضرورت است. وی با بیان اینکه قدم اول و ضروری تعیین برنامه‌ها و خروجی‌های طرح است، تصریح کرد باید طوری حرکت کنیم که نقش حامی برای بخش خصوصی داشته باشیم و از دخالت یا برهم زدن بازار پرهیز نماییم.

بنا بر این گزارش، در نشست مذکور گزارشی از پیشرفت طرح از طرف مهندس سلجوقی رییس شورا و مهندس معبودی دبیر شورا برای حاضران ارائه گردید و در پی آن ، اهداف و سیاستهای اصلی طرح مطرح شد. در ادامه برخی از اعضای شورای راهبری به بیان نظرهای خود در این‌باره پرداختند و مقرر شد برنامه‌های طرح به صورت جداگانه به همراه خروجیهای مشخص ارائه شود.

لازم به توضیح است که طرح توسعه و بکارگیری نرم‌افزارهای بومی (ناب) با هدف توانمندسازی و گسترش صنعت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده که شورای راهبری آن با حضور نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نمایندگان نظام صنفی و خبرگان بخش خصوصی و دانشگاهی جهت سیاستگذاری و هدایت طرح تشکیل شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-01 17:35

افزودن دیدگاه جدید