کد مطلب: 

17314

شنیدن صدای رادیو هنگام برداشتن گوشی تلفن همگانی!

مسئول اداره پشتیبانی مراکز تلفن شرکت مخابرات استان ایلام، گفت: تلفن‌های عمومی در سطح شهر هیچ سودی برای شرکت مخابرات ندارند و با وجود مشکلات فرهنگی در نحوه استفاده از آنها توسط برخی از افراد، باز هم مخابرات مجبور است برای استفاده مردم از آنها نگهداری کند.
شنیدن صدای رادیو هنگام برداشتن گوشی تلفن همگانی!

به گزارش سیتنا، مهندس «حبیب یزدانی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه ایلام، اظهار کرد: داستان آسیب رساندن و خرابی تلفن‌های عمومی در سطح شهر همواره یکی از پایه‌های کاری شرکت مخابرات بوده که متاسفانه یکی از دلایل اصلی آسیب رساندن به دستگاه‌های تلفن عمومی، فرهنگ ضعیف برخی از شهروندان است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد با وجود هزینه‌های تعمیر و نگهداری این تلفن‌ها، همواره نسبت به سالم و قابل استفاده بودن آنها برای عموم اقدام می‌کنیم، افزود: مواردی از جمله کیوسک تلفن عمومی چهارراه رسالت شهر ایلام وجود دارد که در ماه بیش از 10 بار مورد آسیب و معیوب شدن قرار گرفته که با توجه به مکان و استفاده مکرر شهروندان از آن دستگاه، ماموران شرکت مرتباً آن را تعمیر و نگهداری می‌کنند.

مسئول اداره پشتیبانی مراکز تلفن شرکت مخابرات استان تعداد کیوسک‌های تلفن عمومی در سطح شهر ایلام را بیش از 170 مورد اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر موارد استفاده این تلفن‌ها برای افراد غریبه و غیر بومی است که به ایلام می‌آیند و مجبورند از آنها استفاده کنند و به همین دلیل و با وجود تمام مشکلات تعمیر و نگهداری از آنها، نمی‌توانیم آنها را از سطح شهر جمع کنیم.

بزدانی‌فر با اشاره به اینکه در مکان‌هایی از جمله زندان‌ها و پادگان‌های نظامی علی‌رغم وجود نظارت‌های موجود ولی باز هم شاهد آسیب رساندن به این دستگاه‌ها هستیم، تصریح کرد: کیوسک‌های تلفن در این مکان‌ها اگر هم در روز چندین بار آسیب ببینند مجبوریم مداوم آنها را تعمیر و نگهداری کنیم .

وی با اعلام اینکه شهروندان باید در حفظ و نگهداری از این دستگاه‌های عمومی که مخاطب خاص خود را دارند کوشا باشند، خاطر نشان کرد: تلفن‌های عمومی در سطح شهر هیچ سودی برای شرکت مخابرات ندارند و با وجود مشکلات فرهنگی در نحوه استفاده از آنها توسط برخی از افراد، باز هم مخابرات مجبور است برای استفاده مخاطبان خود از آنها نگهداری کند.

مسئول اداره پشتیبانی مراکز تلفن شرکت مخابرات استان ادامه داد: تلفن‌های عمومی در سطح شهر مخاطب خاص خود را دارند و در برخی از نقاط شهر ما مجبوریم آنها را حفظ کنیم که تعداد کیوسک‌های تلفن عمومی در سطح استان در سنوات گذشته حدود 1 هزار دستگاه بود که در حال حاضر به کمتر از 500 دستگاه رسیده است.

یزدانی‌فر یادآور شد: در اماکن ضروری به صورت آنلاین تلفن‌ها را تعمیر و نگهداری می‌کنیم و در سایر موارد متفرقه به صورت ماهانه دستگاه‌ها را تعمیر می‌کنیم که در همین راستا برنامه ساماندهی تلفن‌های عمومی در سطح شهر در دستور کار شرکت مخابرات قرار گرفته است.

وی با اشاره به یکی از مشکلات خطوط تلفن شهری در برخی از نقاط شهر تشریح کرد: در بسیاری از موارد دیده شده که بحث هم‌شنوایی در خطوط تلفن خانگی وجود دارد که دلیل اصلی آن این است که شبکه خطوط کابلی ما به صورت زیرزمینی است و امکان بروز چنین مشکلی نیز وجود دارد.

مسئول اداره پشتیبانی مراکز تلفن شرکت مخابرات استان با بیان اینکه در یک منطقه ممکن است یک کابل 5 هزار زوجی وجود داشته باشد و در یک نقطه خاص برای پوشش یک ناحیه تقسیم شود، اظهار کرد: کابل پوششی در نقطه تقسیم دارای یک مفصل است که کابل‌ها را شاخه شاخه کرده و خطوط را منتقل می‌کند که در هنگام بارندگی در فصول بارانی سال بعضاً دیده شده که مشکل هم‌شنوایی خودنمایی می‌کند و به دلیل نفوذ آب به مفاصل تقسیمی کابل‌های زیرزمینی انتقال خط است که در صورت اعلام گزارش به شرکت مخابرات این مشکل از سوی ماموران برطرف خواهد شد.

یزدانی‌فر در پایان تاکید کرد: در برخی از موارد نیز شنیده شدن صدای رادیو هنگام برداشته شدن گوشی تلفن وجود دارد که با گزارش این موارد به شرکت مخابرات این پارازیت نیز رفع خواهد شد که دلیل بروز این مشکل نیز به خاطر وجود اقلام و لوازم الکترونیکی نصب شده در داخل برخی از گوشی‌های تلفن است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 5
2014-10-20 16:56

دیدگاه‌ها

تصویر حسین
تلفن‌های عمومی در سطح شهر هیچ سودی برای شرکت مخابرات ندارند. فکر میکردم مخابرات وظیفشه اول به فکر رفاه وخدمات به مردم باشه نه اینکه به فکر سودش باشه
ارسال شده توسط حسین در 19 آبان 95 - 18:41

افزودن دیدگاه جدید