کد مطلب: 

1215

رگولاتوری، اقدام همراه اول در توزیع مستقل قبوض را غیرقانونی اعلام کرد

رگولاتوری، اقدام همراه اول در توزیع مستقل قبوض را غیرقانونی اعلام کرد

مدیرعامل شرکت پست گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نامه‌ای به شرکت مخابرات ایران ارسال و اقدام همراه اول را برای توزیع مستقل قبوض، غیرقانونی اعلام کرده است.

 

به گزارش سیتنا، محمدحسن کرباسیان در گفت‌وگو با فارس در خصوص قطع همکاری همراه اول با شرکت پست، برای توزیع قبوض مشترکان همراه اول، اظهار داشت: تهران به 8 منطقه پستی تقسیم می‌شود که از حدود 3 تا 4 ماه پیش، همراه اول توزیع قبض 3 منطقه را از شرکت پست گرفت در دوره صورت حساب اخیر نیز قبوض سراسر تهران دیگر به شرکت پست داده نشد.

 

اتمام قراداد پست و همراه اول در تیرماه

 

مدیرعامل شرکت پست در پاسخ به این سوال که قرارداد پست با همراه اول تا چه تاریخی بوده گفت: قرارداد در برج چهار سال 90، پایان یافته بود.

وی ادامه داد: در برج چهار، به دنبال این بودیم که قرارداد را تمدید کنیم که در دوره آخر، کلا گفتند که دیگر نمی‌خواهند پست این کار را انجام دهد.

وی گفت: از برج 4 سال 90 تا چند دوره اخیر، شرکت پست بدون قرارداد با همراه اول همکاری می‌کرد.

 

اطلاعیه بدهی همان قبض است

 

کرباسیان با بیان اینکه توزیع قبوض مستقلا توسط همراه اول، غیر مجاز است، گفت: توزیع نمی‌تواند غیر از پست، به شرکت دیگری واگذار شود که پیگیر چارچوب قانونی این کار هستیم.

فارس پرسید: یکی از دلایلی که برای این اقدام عنوان شده، توزیع اطلاعیه بدهی است؛ آیا در قوانین و مقررات مربوط به پست، چیزی به عنوان "اطلاعیه بدهی" وجود دارد؟

کرباسیان گفت: منظور آنها از اطلاعیه بدهی همان قبض بوده است که نام آن را تغییر داده اند؛ مانند قبوض سایر سازمان‌ها.

 

پیگیر قانونی یا غیر قانونی بودن این شیوه هستیم

 

در ماده 13 قانون تشکیل شرکت پست آمده که شرکت پست مسئول توزیع تمام مرسولات پستی است و هر کس بخواهد در این زمینه ورود کند حتما باید از پست، مجوز داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون مجوزی صادر نشده، بر این اساس ما پی‌گیر موضوع هستیم تا ببینیم چه جوابی داده می‌شود و هر نتیجه ای حاصل شود، تابع قانون کشور خواهیم بود.

فارس پرسید: استناد شما به قانون تشکیل شرکت پست است یا پروانه اپراتور اول پست، گفت: ‌هر دو، هر دو پایدار است.

 

رگولاتوری این اقدام همراه اول را غیر قانونی خواند

 

وی در پاسخ به این سوال که مرجع رسیدگی به این موضوع چه نهادی است؟ گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نهاد رسیدگی به این موضوع است و نامه‌ای به شرکت مخابرات ایران ارسال و اعلام کرده که این کار غیرقانونی است.

 

نه تنها افزایش قیمت نداشتیم؛ بلکه پیشنهاد کاهش قیمت نیز داشتیم

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا از سال 90، تغییر قیمتی در ارائه خدمات داشته‌اید که باعث نارضایتی همراه اول شده باشد، گفت: خیر؛ حتی پیشنهاد کاهش قیمت نیز داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت پست ایران افزود: در مجموع از چندی پیش، بحث‌هایی در خصوص علاقه به کار کردن با زیرمجموعه‌های خودی در همراه اول مطرح بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-01-11 14:50

افزودن دیدگاه جدید