کدخبر :11702 پرینت
02 دی 1392 - 19:05

واکنش‎های جالب فیسبوکی‎ها به فیلتر وی.چت!

متن خبر

وی.چت، شبکه ی اجتماعی که با اینترنت موبایل کار می کند و در ماه های اخیر به سرعت گسترش پیدا کرده بود، از روز پنج شنبه ی گذشته (28 آذرماه) فیلتر شد؛ این در حالی است که زمزمه ها برای رفع فیلتر فیسبوک شکل گرفته و وزرای ارشاد و ارتباطات در این باره حرف های امیدوار کننده ای برای حامیان رفع فیلتر زده اند.

 

به گزارش سیتنا، استفاده از وی چت (wechat) باعث می شد که ارتباطات آسانتر و بخشی از هزینه های کاربران مخابرات کاسته شود و به جای آن با هزینه ی کمتری از طریق اینترنت با دیگرانی که عضو این شبکه بودند در ارتباط باشند.

 

خبرنگار انصاف نیوز تعدادی از واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی به فیلتر شدن وی.چت (ویچت) را منتشر کرده که تعدادی از آنها به انتخاب سیتنا در پی می آید:

 

محمد آ.: کلید دولت روحانی بجای آنکه در فیس بوک را باز کند در باز وی چت را بست، امان از کلیدی که بجای باز کردن درها، درهای باز را هم بخاطر افزایش درآمد از ما بهتران می بندد.

زینب ک.: روحانی مچکرم که وی چت رو فیلتر کردی تا دوباره ملت برگردن به فیس بوک با فیلترشکن دولتی و اس.ام.اس های مخابراتی. واقعا درد ما وی چت بود!!!

هاتف م .: دوستان؛ هر کدوم یه راهی برای دور زدن فیلترینگ داریم. بهتره که این راه ها به صورت عمومی بیان نشه تا حساسیت برانگیز نباشه. چون بعضی ها پول و امکانات دارند و نسبت به راحتی و آرامش ما حساسند! باز هم خواهش می کنم راه های دور زدن فیلترینگ رو به طور خصوصی بیان کنید و نگین اینا خودشون میدونن و گفتن و نگفتن ما فرقی نداره. مسأله اینه که نباید روی هیچ موردی حساس کرد.

امیرحسین م.: گیرم که وی چت را فیلتر کردید با رویش ناگزیر فیلتر شکن های موبایل چه می کنید؟!

علی رضا د.: از دیروز تا حالا 400 نفر برام طوری از قطع شدن وی چت حرف زدن که انگار تو مستراب گیر کردیمو آب قطع شده. الان این قصه انگاری بزرگترین دغدغه مردم ایرانه و اگه باز بشه همه چی روبراه میشه. پ ن: وی چت هم فیلتر شد، اما تو باز هم نیامدی.

حسین ز.: ... گیریم وی چت را مسدود کردید، آیا موفق به تعطیل کردن میلیون ها تلفن همراه و سامانه پیامک آن نیز هستید؟!

فرزانه ش.: کار مخابراته، دید نمیتونه پول اس ام اس از ملت بگیره، کلا تعطیلش کرد. یعنی هیچ دلخوشی واسه ادم نمیزارن. دقیقا دارم کره مالی رو در آینده ایران میبینم، اینجا واقعا دیگه جای موندن نیست!

غزاله ل.: بسیار متشکریم از مسئولین که اسباب افسردگی ما رو فراهم نموندن.

محمد علی ا.: برادران عزیزی که وی چت را هم فیلتر کردند، لطف کنند خودشان زودتر فیلتر شکن های خوب برای موبایل ها در اختیار ملت قرار دهند. هم ثواب دارد و هم پول.
باور نمی کنند ارتباطات سیل است، نباید جلویش ایستاد. ضمنا در این موارد آقای روحانی اصلا هم متشکر نیستیم. والا به مولا.

حسین ن.: فیس بوک: ای «وی چتی»ها، آیا خسران زده و سرافکنده به دامانِ ما بازگشتید؟!
ای کسانى که تا دیشب تو وی‌چت ولو بودین و الان دوباره به دامن فیسبوک بازگشتین، حالا حقتون هست که "ممنوع اللایک " بشین یا نه؟!

امیر ر.: ملت در ایران می‌نالند که چرا وی‌چت بلاک شده. من والا خوش‌حالم، البته بعید میدونم دلیلش امنیتی باشه. اینها همه چیز رو امنیتی می‌کنند ولی بیشتر به نظرم دلیل اقتصادی داره. کسی این روز ها اس ام اس نمیده خب!

آرام م.: ویچت را فیلتر کردید.. با وایبر و واتس آپ و تانگو و لاین و اینها چه میکنید؟!

بهمن ک.: حسن روحانی پیش از انتخابات: "کاش طرفداران فیلترینگ توضیح می‌دادند، در محدود کردن دسترسی مردم به کدام خبر موفق بوده‌اند؟"

امید آ.: صدا و سیما از فیلتر شدن یک اپلیکیشن «موذی» خبرداد که «ناخوانده» روی «بعضی» گوشی‌ها نصب شده بود!

محمد صادق ا.: واقعاً دلم واسه سرگرمی های این ملت میسوزه! ویچت هم جزو این شادی ها بود که با یه اختلال کوچیک نصف ایران رفتن تو فاز غم! دوستان مشکل از خود ویچت بود کسی فیلترش نکرده آپدیت جدید رو بگیرد بخش بازی اضافه شده! انقدر شور حسینی ندید!

کیوان ن.: کاشکی وی چت و وایبر و کیک و وات اپز و تانگو و اسکایپ و یاهومسنجر و گوگل تاک و لاین و ... همه شون می شدن یکی اینجوری آدم نمی دونه سمت کدوم بره.

افسانه ر .: همه تحرک و فعالیت بدنی جوونا همین تکون دادن وی‌چت بود که اون رو هم ازشون گرفتن! :) حالا همه پوکی استخوون می‌گیرن می‌شکنن!

سین آ .: من احساس می‌کنم خیلی به فکر اشتغال جوانانی چون منه که وی‌چت ُ فیلتر میکنه. همین عوامل باعث میشه که من ِ مغز از ایران فرار نکنم.

پویا ر.: وی چت برای کارخانه پول چاپ کنی همراه اول خوب نبود.

احسان ن .: به ابتذال کشیدن وی‌چت تو ایران و کشورای مشابه رو می‌فهمم اما کسی که مدافع آزادی اطلاعاته از فیلتر شدن هیچ سرویسی نباید و نمی‌تونه دفاع کنه.

سالار ر.: البته من معتقدم وی‌چت نباید فیلتر بشه، بلکه باید اپل و گوگل از اپستورهاشون حذفش کنن. مشکل حریم خصوصی داره. نظر شخصی من است.

حامد س.: اکثرا فکر میکنن به دلیل عدم استفاده صحیح یه سری افراد ویچت فیلتر شد.... اما کاملا تابلوئه که دلیلش ضرری بود که مخابرات داشت میکرد این وسط

 محمد م .: ویچت هم فیلترینگ شد. انگار تمام مشکلات جامعه ما ماله اینجور چیزاس..!! ولی میگن با نصب برنامه سایفون میشه به ویچت دسترسی پیدا کرد..!! ای کاش روزی برسه که ما دیگه همچین چیزایی رو تو کشورمون نبینیم..!

محسن م .: وی چت فلیتر شد. از شما می خواییم که یک دقیقه از هر سایت و برنامه ی اجتماعی هستید log out کنید ودوباره وارد شوید برای احترام به همه ی گروههای اجتماعی!

مجید ر.: الان که خبر فیلتر شدن ویچت را شنیدم برام این سوال پیش آمده پس روحانی می خواد چیکار کنه؟
ناگفته نماند هزینه های تلفن و اس ام اس بنده نصف شده بود، خیلی برام طبیعی بود بچه ها برن سراغ اش!

مسعود ج.: موفقیت جدید فیلتر ویچت رو به عمو فیلتر چی و بچه هاش تبریک میگیم. خسته نباشید. درهای پلاس و ببندید اینایی که از ویچت موندن نریزن تو پلاس .

شهاب ش.: من کم و بیش می رفتم ویچت و از فیلترینگ اون ناراحت شدم ولی اون موقع که آزاد بود میگفتم چرا انقدر محبوب شده چون محیط نرم افزاری باحالی نداشت، در ضمن اینش اعصاب خورد کن بود که نمی تونستی کامنت کسایی که توی کانتکت نیستن رو بخونی، از نظر برقراری تماس هم وایبر خیلی راحت ترو بهتر بود ولی به هرحال جای تاسف داره که فیلتر شده .

علی ر.: آقو انقد بی جنبه بازی درآوردین تا وی چت هم فیلتر شد! آخه دوتا اس ام اسی، چارتا تماسی که دل ایرانسل و همراه اول خوش باشه. بدبختا دیدن دارن ورمیشکنن فیلترش کردن :)))

رضا م.: من که وی چت استعمال نمیکردم ولی برای اینکه دوستان وی چت باز رو از اعماق چاه جهالت بیرون بکشم و با خورشید آگاهی آشناشون کنم، باید بگم که اون قابلیت گوگولی وی چت رو Tango از بچگی داشت. حمله کنید اونجا تا اون توطئه رو هم خنثی نکردن.

ابراهیم ح.: وی چت، واتس آپ و امثال این آپ ها جدیدترین تیشه به ریشه خانواده هاست، ایمان دارم که یکی دو ساله دیگه اینا یکی از عوامل پر رنگ طلاق در ایران خواهند شد، ببینید کی گفتم .

سمیه ه.: ولی این ویچت خوبه که فیلتر بشه. انگار توش جنایت و تجاوز میشد. اصن آدم جرات نمیکنه تو جمـع به گوشیش نگا کنه .

عباس ر.: حالا چند روز دیگه خبر میاد بخاطر فیلتر شدن وی‌چت جمشید مشایخی رفته جلو مخابرات تحصن کرده.

رضا م.: اینایی که میگن ویچت ِ من فیلتر نیست، اینها فرشته هستند ...

امیر س.: ابزار بی ناموسی فیلتر شد!

الان اگه احمدی‌نژاد بود همه الان داشتن بهش فحش می‌دادن ولی حالا که روحانی روی کاره انگار نه انگار!

احسان ا.: نمیخواهم از محدودیت و فیلترینگ دفاع کنم. ولی در جامعه ی مجازی که بیشترین استاتوس ها مربوط به میوه و حیوان ماه تولد، جک های قومیتی و بی محتوا، تصاویر گربه و سگ و دمپایی و کیک شکلاتی، شکست های عشقی دخترک هایی که تازه وارد دهه دوم عمر خود شده اند، و ... نبودش مطمئنا بهتر از بودنش خواهد بود.

فائزه د .: مورد داریم هر یه ساعت یه بار میاد تو ویچت پیام میده: الو یک دو سه پیامم میاد!!

محمد م .: مصیبت فیلتر شدن اپلیکیشن ناکام وی‌چت را محضر ملت همیشه در صحنه ایران تسلیت می‌گویم. بازگشت همه به سوی اوست (فیس‌بوک)

علی آ.: منو از فیلتر کردن ویچت میترسونی؟ برو از تانگو و وایبر و لاین و هنگ اوت و کاکائو تاک و نیمباز و اسکایپ و اوو و یاهومسنجر و اگه دلت خواست از خدا بترس .

باذر ر.: وی چت فلیتر شد، به به چه کنف شدن بعضیاااا :)))))))

ایرج پ.: آقایون خانوما هم سنگرای خوبم، بازم بعد از شش ماه اومدم گوشزد کنم که انجام وظیفه کرده باشم. این ویچت اینستاگرام تانگو نیم باز و........ داره تمام هویت ما ایرانی ها و بخصوص هویت اسلام و شیعه رو به ابتذال میکشه خواهش میکنم نسبت به این پست مثل پست شش ماه پیشم بی تفاوت نباشید، وگرنه باید پیش خدا جواب گو باشید، اگر هم امری باشه خودم در خدمتم، ای آقا کوووووووو گوش شنوا.

آرش پ.: وی چت که ابزار جاسوسى صهیونیست ها نبود، سرورش متعلق به کشور دوست و برادر چینه!! چرا فیلترش کردید؟!! برادران ارزشی جواب بدن لطفا. نگید که بابت ترس از ارتباط بی پرده و سانسور نشده مردم با هم نبوده، خصوصا با اون ابزار"نی یر بای" که اجازه می داد تا حرفت رو راحت به اطرافیانت برسونی، درست مثل دادزدن تو خیابون!!!

احمد خ.: اصولا هر روش ارتباطی که موجب ارتباط دو جنس شود، فیلتر می شود. از ارتباط رو در رو در دانشگاه گرفته تا ارتباط با واسطه در فیس بوک و ویچت و... .

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

امیدوارم با این حرکت جیب مخابرات پرپول تر از قبل بشه وجیب ملت خالیتر.تا مخابرات مثل شرکت گاز ورشکست نشه . و مثل برق امتیازش توی یه روز بیشتر از چهارصد درصد گرون نشه.

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.