کد مطلب: 

1147

با رشد نرخ ارز، سوء استفاده کنندگان بازار لوازم خانگی دست به کار شدند

با رشد نرخ ارز، سوء استفاده کنندگان بازار لوازم خانگی دست به کار شدند

در حالی که افزایش قیمت ارز در بازار در 10 روز اخیر به اوج خود رسیده است و تمهیدات  بانک مرکزی از دیروز جلوی افزایش و حتی کاهش  قیمت را باعث شده است، بازار لوازم خانگی را نیز دستخوش افزایش قیمت‌ها و حتی احتکار از  سوی بعضی از شرکت‌های بزرگ و مطرح نموده  است.

به گزارش سیتنا، فروشندگان بازار لوازم خانگی اعلام داشتند که غیر از سامسونگ شرکت دیگر مطرح کره‌ای از عرضه هرگونه کالا از پنج شنبه گذشته تاکنون به  عاملان و نمایندگان فروش به بهانه  انبارگردانی خودداری کرده است و عاملان  فروش نیز وقتی با عدم عرضه کالا از سوی این  شرکت مواجه شدند، کالای موجود خود را با  افزایش 20 تا 40 درصدی به فروش می‌رسانند.

در این بحران ارزی کوتاه مدت به وجود آمده ناشی از جو روانی و دشمنی در داخل و همسویی  با دشمنان این مرزوبوم و اخلال در نظام  اقتصادی کشور این اقدام این شرکت آب به  آسیاب دشمن ریختن محسوب می‌گردد.

آگاهان بازار اعتقاد دارند که این شرکت حتی  برای افزایش قیمت‌های خود در ماه‌های  آینده اقدام به تعویض مدل و برای افزایش  قیمت نموده است.

در فضای بازار سرد زمستانی که از ماه‌های  آینده رونق برآن حاکم خواهد شد لوازم خانگی  از اقلامی است که با نزدیک شدن به عید نوروز تقاضای خرید آن افزایش می‌یابد، لذا این  اقدامات سودجویانه از هم‌اکنون باعث اخلال  در اقتصاد این بازار خواهد شد.

برپایه همین گزارش و جو روانی ایجاد شده از افزایش قیمت این شرکت، تقاضا برای خرید  محصولات سامسونگ که افزایش قیمت نداشته است به شدت افزایش یافته است و شرکت سامسونگ بدون توقف عرضه محصولات را به عاملان فروش ادامه می‌دهد.

برندهای دیگر لوازم خانگی نیز از این قاعده  مستثنی نبوده و بعضی‌ها با افزایش قیمت و  ذکر اینکه قیمت ارز گران شده کالای خود را  بالاتر از قیمت دو هفته پیش به فروش می‌رسانند فقط کالاهای غیر معروف و چینی که  اقبال خوبی در بازار نداشتند در حال حاضر با  قیمت‌های پایین‌تر در این بازار جولان  می‌دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-01-04 13:32

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
تفاوت نرخ ارز فرصت خوبی برای تولید کنندگان ایرانی است
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید