کد مطلب: 

11338

چرا اپراتورها از سیستم‎های چت روی موبایل واهمه دارند؟

چرا اپراتورها از سیستم‎های چت روی موبایل واهمه دارند؟

داستان ورود پلیس به سیستم های وی چت و اینستاگرام و .... که کاربران به این خبر واکنش نشان داده و آن را نقض حقوق شهروندی دانسته اند، به کنار؛  روی سخنم با اپراتورهای بی کیفیت مخابراتی- موبایلی ایرانی است و از آنها می خواهم از آب گل آلود ماهی نگیرند و حداقل آنها به حقوق شهروندی احترام بگذارند، کمی تکنولوژی یاد بگیرند و کمی از پولهایی که از مردم می گیرند را صرف ترجمه استراتژی کمپانی های مخابراتی روز دنیا کنند و ببینند آنها چگونه خود را به آب و آتش می زنند تا یک مشتری را از دست ندهند.

 

به گزارش سیتنا، علیرضا خراسانی در وبلاگ خبرآنلاین نوشت: روزی شرکتهای قدر ساخت و توزیع آهنگ و موسیقی امریکا، از دانلود موسیقی در اینترنت واهمه داشتند.

 

دعوای غول های موسیقی امریکا با سایت نپستر و ... را حتما یادتان هست و بگیر و ببند کاربران اینترنت در امریکا که بعضا پلیس به خانه های آنها یورش می برد و آنها را به جرم دانلود غیر قانونی بازداشت کرده و جریمه می کرد را نیز در خاطر دارید.

آنها جریمه شدند (به صورت نمادین) و کمپانی های موسیقی ساز و توزیع کننده خوشحال، اما اپیدمی دانلود زیاد شد و مقاومت پلیس و کمپانی ها بی فایده!

 

بعدا مدیر کمپانی ها تصمیم گرفتند خودشان سایت اینترنتی زده و موسیقی را ارزان بفروشند. ارزان فروشی (هر آهنگ یک سنت) و بعدا پرداخت 5 دلار برای دانلود نامحدود و ... و گل سر سبد اینها آی تیونز اپل شد که بین کمپانی ها و خریداران قرار گرفت و با یک استراتژی درست، همه را نجات داد، هم کاربر را و هم کمپانی های موسیقی را.

 

خوب این داستان را نگه دارید تا سراغ داستان بعدی برویم:

 

فناوری  صدا روی اینترنت و چت بسیار ارزان و ...

این فناوری اپراتورهای مخابراتی را نگران کرد. آنها نیز ابتدا مقاومت کردند ولی در امریکا به خصوص با توسعه سیستم های چت، این امر را پذیرفته و هر چند ضرر و زیان زیادی نیز متقبل شدند، اما با تکنولوژی جدید مقابله نکردند. مردم ترجیح دادند از روی اینترنت از اسکایپ و ... استفاده کنند و هزینه های خود را به شدت کاهش دهند. اسکایپ گوشی تلفن ساخت و با اتصال گوشی به اینترنت روی کامپیوتر خانه عملا تلفنی با پرداخت سالانه 25 دلار را برای کاربران خود ایجاد کرد! یعنی به جای پرداخت هزینه ماهانه 20 دلار برای تلفن زمینی، اینک شما با شماره تلفن اختصاصی روی اسکایپ و گوشی مخصوص اسکایپ سالانه 25 دلار می دادید.

 

خوب این شد که اپراتورهای مخابراتی بعضا با ضرر و زیان هنگفت مواجه شدند ولی دست روی دست نگذاشتند. برخی سهام کمپانی های دارنده سیستم های چت را خریدند و ...

 

همین اپراتورهای مخابراتی یک دهه قبل از این داستان، با اپراتورهای اینترنتی مبارزه کردند و لی حالا خودشان اپراتور اینترنتی شدند. کمپانی های ورایزون، AT&T و ... در این زمینه مثال زدنی هستند.

 

این داستان را هم تا اینجا نگه دارید تا به قسمت بعدی برویم:

 

با توسعه گوشی های هوشمند و تبلت، سیستم های چت مانند وایبر و تنگو و ... توسعه یافتند. اپراتورهای مخابراتی موبایلی، تا این لحظه سودهای هنگفتی داشتند و ثانیه به ثانیه بر ثروت خود می افزودند، اما حالا نگران شده و فهمیدند مردم به جای پرداخت دهها دلار برای حرف زدن از طریق آنتن موبایل ، از طریق اپلیکیشن هایی مانند وایبر و تنگو و ... هزینه های خود را به شدت کاهش داده اند واین یعنی ضرر بزرگ برای اپراتورهای مخابراتی موبایلی!

 

دوباره داستان مقاومت اپراتورهای موبایلی با پذیرش این امر و ورود آنها به تبلیغات روی موبایل و صدها استراتژی دیگر باعث شد تا آنها راه چاره جدید بیابند و همچنان در حال کسب سود، البته کمتر از قبل هستند.

 

خوب همه این داستان ها را گفتیم تا برسیم به اپراتورهای بی کیفیت و ضد تکنولوژی در ایران!

 

داستان ورود پلیس به سیستم های وی چت و اینستاگرام و .... که کاربران به این خبر واکنش نشان داده و آن را نقض حقوق شهروندی دانسته اند، به کنار؛  روی سخنم با اپراتورهای بی کیفیت مخابراتی- موبایلی ایرانی است و از آنها می خواهم از آب گل آلود ماهی نگیرند و حداقل آنها به حقوق شهروندی احترام بگذارند، کمی تکنولوژی یاد بگیرند و کمی از پولهایی که از مردم می گیرند را صرف ترجمه استراتژی کمپانی های مخابراتی روز دنیا کنند و ببینند آنها چگونه خود را به آب و آتش می زنند (دادن گوشی مجانی، دو ماه رایگان، اینترنت رایگان، خط تلفن ثابت رایگان با قرارداد یک ساله برای موبایل) تا یک مشتری را از دست ندهند.

 

سالها بعد....

مردم  اینهایی که نوشتیم را به صورت جوک تاریخی می خوانند و به نسل ما رحمت می فرستند.

 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-09 15:58

افزودن دیدگاه جدید