کد مطلب: 

11162

خوانساری: مرکز تحقیقات مخابرات را به دوران اوج و شکوفایی‎اش برمی‎گردانیم

خوانساری: مرکز تحقیقات مخابرات را به دوران اوج و شکوفایی‎اش برمی‎گردانیم

رئیس جدید مرکز تحقیقات مخابرات ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تلاش داریم مرکز تحقیقات مخابرات ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به دوران اوج و شکوفایی خود برگردانیم و به زودی این مرکز به جایگاه سابق خود یعنی پیشرو ترین مرکز تحقیقاتی در حوزه فاوا در خاورمیانه شود.

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمد خوانساری در مراسم معارفه خود، اظهار داشت: مرکز تحقیقات مخابرات ایران، برند معتبری است که با توجه به قدمت و سابقه‎ی فعالیتش انتظار زیادی از آن می رود.

وی با بیان این که مسائلی همچون مهاجرت نخبگان، عدم ثبات و تغییرات ساختار باعث شده است مرکز نتواند به عنوان نهاد پیشرو در حوزه تحقیقات فاوا نقش خود را ایفا نماید، تصریح کرد: برخی چالشها و بی توجهی به فعالیت های مرکز تحقیقات در افت این مرکز بی تأثیر نبوده است اما تمهیدات مقام معظم رهبری و توجهی که ایشان نسبت حوزه فاوا مبذول داشته اند رویکرد این حوزه را متحول کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: با وجود چالش هایی که این مرکز با آن مواجه است انتظار داریم با توجه به پتانسیل های بالایی که در اختیار داریم در مدت زمان محدودی، هماهنگی و نشاط را به این مرکز بازگردانده تا این مرکز به جایگاه قبلی خود بازگردد.

وی با تأکید بر اهمیت سرمایه گذاری در این مرکز و تأثیر آن بر ثروت پایدار در حوزهICT خاطر نشان کرد: بهره گیری از توان و تخصص نخبگان علمی در خارج از کشور، یکی از اهدافی بوده که این مرکز برای ارتقاء جایگاه خود از آن استقبال می کند.

در ادامه این مراسم دکتر مرتضی براری، معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: وزارت ارتباطات آمادگی کامل خود را برای همکاری و حمایت از مرکز تحقیقات مخابرات و پژوهشگاه ICT اعلام می کند.

وی با بیان این که این مرکز با توجه به تأکیدات وزیر ارتباطات بر اصل تحقیق و پژوهش وظایف مهمی بر دوش دارد، خاطر نشان کرد: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ما از نیروهای متخصص و توانمندی بهره برده به طوری که در سال گذشته 220 هزار فارغ التحصیل در این حوزه داشتیم که دو برابر شاغلین این حوزه را شامل می شوند و این نشان از علاقه جامعه و سرمایه عظیمی است که  کشور از آن برخوردار است.

رئیس پیشین پژوهشگاه فناوری اطلاعات ادامه داد: تجاری سازی پژوهش های این حوزه با تعامل این مرکز با بخش خصوصی، مجامع بین المللی و دولت امکان پذیر است که می تواند نقش ICT را در رونق اقتصادی پررنگ تر کند.

بر اساس این گزارش دکتر انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در بخشی از این مراسم با تأکید بر سابقه طولانی مرکز تحقیقات به عنوان نهادی که از ابتدای انقلاب نقش پررنگی بر توسعه ICT داشته است، اظهار امیدواری کرد: با تصدی گری وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات این مرکز می تواندبه جایگاه سابق در توسعه ict باز گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-03 08:38

افزودن دیدگاه جدید