کد مطلب: 

10786

دبیر شورای عالی فضای مجازی: باید سیاست‎های فیلترینگ و اختصاص پهنای باند اینترنت از حالت سلیقه‎ای خارج شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی: باید سیاست‎های فیلترینگ و اختصاص پهنای باند اینترنت از حالت سلیقه‎ای خارج شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: سیاست‎های فیلترینگ و اختصاص پهنای باند اینترنت در کشور باید متناسب با قوانین و نظامات حقوقی طراحی شده و از حالت سلیقه‎ای خارج شود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR)، مهندس محمد حسن انتظاری یکشنبه عصر در مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‎ای استان تهران، با اشاره به وظایف شورای عالی فضای مجازی برای بهره گیری از حداکثر فرصت‎های موجود برای پیشرفت متوازن، ارایه‎ی خدمات گسترده و برنامه ریزی هماهنگ در جهت صیانت از فضای مجازی کشور، اظهار داشت: این سیاست‎ها باید به عنوان راهکاری در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی و پژوهشگاه ذیل این شورا اجرایی شود.

 

رییس مرکز ملی فضای مجازی ضمن تاکید بر حمایت از بخش خصوصی فعال در حوزه‎ی فضای مجازی، خاطرنشان کرد: راهبری و مدیریت، همچنین کنترل و نظارت برای پیاده سازی پروژه‎ها از جمله وظایف مرکز ملی فضای مجازی است.

 

وی با تاکید بر اینکه به نظامات حقوقی بین بخشی نیاز داریم، تصریح کرد: باید قوانین و نظامات حقوقی متناسب با فیلترینگ و سیاست‎های پهنای باند اینترنت طراحی کنیم تا تحت این نظام این دو بخش از حالت سلیقه‎ای بیرون آید.

 

وی با اشاره به کمیسیون عالی تنظیم مقررات در مرکز ملی فضای مجازی، گفت: این کمیسیون عالی باید تغییر راهبرد دهد و به جای آنکه وارد اقدامات اجرایی وزارت ارتباطات شود باید به سمت تدوین نظام کلان حقوقی در این حوزه حرکت کند.

 

انتظاری در پایان با اشاره به سیاست‎های این شورا در زمینه‎ی پالایش فضای مجازی، تاکید کرد: در این زمینه باید بررسی‎های کارشناسی صورت گیرد که نظر نهایی خود را پس از بررسی‎ها اعلام می‎کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-17 14:29

افزودن دیدگاه جدید