کد مطلب: 

10370

العربیه ادعا کرد: ایران در لیست بیشترین شنود تماس‎ها از سوی آمریکا در خاورمیانه !

العربیه ادعا کرد: ایران در لیست بیشترین شنود تماس‎ها از سوی آمریکا در خاورمیانه !

العربیه ادعا کرد: تازه ترین گزارش ها نشان می دهد که آژانس امنیت ملی امریکا  تنها در ماه ژانویه‎ی سال جاری، نزدیک به 125 میلیارد تماس تلفنی را در سراسر جهان شنود کرده است که بخش بیشتر این تماس ها، در افغانستان، ایران، پاکستان، اردن و خاورمیانه شنود شده‎اند.

 

به گزارش پایگاه خبری سیتنا (citna.ir) به نقل از شبکه‎ی العربیه، کریپتوم، سایتی که اسناد دولتی امریکا را پست می کند، در گزارش تازه ای نوشته است که  آژانس امنیت ملی آمریکا،  21 میلیارد و 98 میلیون تماس تلفنی را در افغانستان  شنود کرده است. این تماس ها، تنها در ماه ژانویه‎ی سال 2013، از سوی امریکا شنود شده است.

 

بر اساس قانون اساسی افغانستان، شنود مکالمات تلفنی در این کشور ممنوع است و این کار تنها به حکم دادگاه می تواند، انجام شود.

 

تازه ترین گزارش ها نشان می دهد که آژانس امنیت ملی امریکا  تنها در ماه ژانویه‎ی سال جاری، نزدیک به 125 میلیارد تماس تلفنی را در سراسر جهان شنود کرده است که بخش بیشتر این تماس ها، در افغانستان، ایران، پاکستان، اردن و خاورمیانه شنود شده‎اند.

 

گزارش هایی نیز وجود دارد  که  نزدیک به سه میلیارد تماس آمریکایی ها  نیز از سوی دولت آن کشور شنود شده اند.

 

در حالی ماجرای افشای اطلاعات جاسوسی آمریکا به یک بحران دیپلماتیک بین المللی برای دولت آن کشور تبدیل گردیده است که اخیرا نشریه‎ی آلمانی اشپیگل با افشای اطلاعات جاسوسی آمریکا از دفاتر اتحادیه‎ی اروپا در واشنگتن و سازمان ملل متحد پرده برداشت و افشا کرد که سازمان‎های اطلاعاتی آمریکا از طریق سفارتخانه های خود در کشورهای اروپایی مشغول جاسوسی بوده‎اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-10-30 22:53

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
به اینها اضافه کنید تماس های تلفنی و تصویری موبایلی و اپلی و جالب اینکه اخیرا پیامک های زنجیره ای میزنند که بیایید برنامه هایی نظیر تانگو را روی گوشی هایتان نصب کنید ...
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید