کد مطلب: 

1032

صدور کارت ملی هوشمند برای تمام ایرانیان در سراسر دنیا از سال آینده

صدور کارت ملی هوشمند برای تمام ایرانیان در سراسر دنیا از سال آینده

رئیس سازمان ثبت احوال از صدور کارت ملی هوشمند برای تمامی ایرانیان در نیمه دوم سال 91 خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک کارت ملی هوشمند جایگزین شناسنامه می‌شود.

 

به گزارش سیتنا، محمد ناظمی اردکانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: صدور کارت ملی هوشمند به صورت پایلوت در دست انجام است و در این خصوص قرار داد تجهیز هشت سامانه صدور کارت ملی هوشمند که نیازمند نرم افزارهای ویژه است منعقد شده و یا در دست انعقاد است.

 

به گفته وی، با توجه به اینکه امکان تولید وسایل مورد نیاز برای صدور کارت ملی هوشمند در کشور وجود ندارد به همین دلیل  باید از خارج از کشور وارد شود و همین موضوع مدتی زمان نیاز دارد.

 

رئیس سازمان ثبت احوال تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دهه فجر کارت ملی هوشمند به صورت آزمایشی به بهره برداری می رسد.

 

ناظمی اردکانی افزود: کارت ملی هوشمند برای تمامی ایرانیان خارج از کشور که دارای کارت شناسایی و شناسنامه ایرانی هستند نیز صادر خواهد شد.

 

وی گفت: در 6 ماه اول سال آینده صدور کارت ملی هوشمند به صورت پایلوت در استان قم آغاز می‌شود و در صورت موفقیت آمیز بودن طرح ، در نیمه دوم سال نیز اجرای سراسر آن برای تمامی مردم کشور آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از کارت ملی هوشمند با سازمان ثبت احوال است گفت: فضای کاربری سایبری و مجازی برای این کار در سازمان آغاز شده و سایر دستگاههایی که از کارت ملی هوشمند استفاده خواهند کرد باید زیر ساختهای خود را فراهم کنند.

 

 معاون وزیر کشور از جایگزین شدن کارت ملی هوشمند به جای شناسنامه ها خبر داد و تاکید کرد: با اجرای سراسری این طرح در سطح ملی ، در آینده ای نزدیک کارت ملی هوشمند جایگزین شناسنامه می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-12-23 10:19

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
جای بسی تاسف دارد در کشوری که پیشرفته ترین هواپیما را به تسخیر خود در می آورد، تکنولوژی کارت هوشمند از خارج وارد شود، واقعاٌ جا دارد این طرح را متوقف کنید، و همه توان را اول برای دستیابی به تکنولوژی آن بکار گیرید
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید