کد مطلب: 

1026

وقتی "رشیدپور" یک تنه مخاطب جذب می‌کند/ اندکی به فکر محتویات برنامه‌های صداوسیما باشید!

وقتی "رشیدپور" یک تنه مخاطب جذب می‌کند/ اندکی به فکر محتویات برنامه‌های صداوسیما باشید!

مگر نه آنکه همین آقای رشیدپور که شبکه ایرانیان، چیزی جز "او" نیست، تربیت شده‌ی همین صداوسیما و همان فضاست؟ پس چگونه است که برخی مدیران کج اندیش این سازمان مهم، با در اختیار داشتن کادری به مراتب قوی‌تر از شبکه‌هایی مانند "ایرانیان"، در شب نشینی‌های خانواده‌های ایرانی، محلی از اعراب ندارند؟

 

به گزارش سیتنا، یکی از بینندگان پایگاه انتخاب با ارسال نوشته‌ای به این سایت به مطالبی در خصوص ضعف صداوسیما در مقایسه با شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرده که در ادامه می‌آید:

 

به این برنامه ها توجه کنید:

 

شبکه یک: سخنان جناب فتح الله زاده در تحلیل "شب یلدا"

شبکه دو: برنامه های روزمره

شبکه سه: فوتبال های روزمره و سریال ها

شبکه چهار: سخنرانی جناب حدادعادل در مورد هر مساله‌ای جز "شب یلدا"

شبکه پنج: روزمره

شبکه شش: خبرهای فوق العاده به روز!

شبکه آموزش: انواع آموزش های پیشرفته و به روز

شبکه مستند: تازه‌ترین مستندهای تا سال 1979

 

اشتباه نکنید! این محتویات که در بالا آمده، فارغ از تعداد و نام‌های شبکه‌هایش، مربوط به 20 سال پیش که تازه صداوسیما به فکر تاسیس شبکه سوم بود، نیست، اتفاقا مربوط به همین روزهاست: شب یلدا

 

بسیاری از مردم ایران، شب یلدا را در خانه و در کنار بزرگان خانواده می‌گذراند و  بر اساس رسم دیرین ایرانی، "درازترین شب سال" را در کنار یکدیگر می‌گذرانند، اما در میان درد و دل‌ها، شوخی‌ها، و آجیل و هندوانه خوردن‌های این شب، تلویزیون نقش مهم و بسزایی ایفا می‌کند، اما دریغ، دریغ که در شب یلدای امسال هم صداوسیما چنان رویه سابق، به خود زحمت نداده و بینندگان خود را به سمت شبکه‌های ماهواره ای هل داد!

 

در ساعت 7 تا 12 شب گذشته که شاید یکی از پربیننده‌ترین ساعت های تلویزیون و هر رسانه‌ی تصویری دیگری در طول سال می‌تواند باشد، صداوسیمای ایران در حال پخش برنامه های روزمره و فیلم های تکراری بود. این در حالی بود که دو شبکه‌ی تازه تاسیس که از وزارت ارشاد مجوز گرفته‌اند، نهایت سعی و تلاش خود را در جذب مخاطب با دعوت از میهمانان مختلف و فراهم کردن زمانی مفرح برای مردم کردند.

 

برنامه‌ی ویژه‌ی این دو شبکه در شب یلدا، در مقام مقایسه با برنامه های تک تک شبکه‌های صداوسیما ایران، از سطح بسیار بسیار بالایی برخورد بود و البته عزیزان صداوسیما و زحمتکشان، تهیه کنندگان و سایرین همان برنامه‌های بی رنگ و بوی روزهای سابق را داشتند، انگار نه انگار که امشب یلدایی است و "درازترین شب سال"، برآن نام نهاده اند.

 

متولیان محترم فرهنگی که درد "مردم" و "فرهنگ غنی ایرانی" دارند، بیایند به جای برخورد قهری با تکنولوژی های روز و سردادن شعارهای "مخالفت با ماهواره"، اندکی به فکر محتویات برنامه های خشک، ضعیف و بی معنی و مفهوم صداوسیما باشند که تا کی و کجا بایستی، تلویزیون ایران، به این روند سقوطی خود ادامه دهند؟ تا کجا باید مردم، تلویزیون وطنی خود را به تلویزیون های آن طرف آبی ترجیح دهند و هزار حرف بی ربط سیاسی و غیرسیاسی را ، قاطی برنامه های شاد به خورد مردم دهند؟

 

آیا به واقع وقت آن نرسیده تا فکری به حال این برنامه های سخیف کرد؟ آیا مدیران سیما تا به حال با خود اندیشیده اند، چرا یک برنامه ورزشی به نام "90" ( جدا از جذابیت هایی که دارد) باید پربیننده ترین شبکه ایران شود؟ چرا این مدیران زحمتکش، لختی نمی اندیشند که مخاطبانمان کجاست؟ چگونه می توانند جواب گروه انبوه ایرانیانی را بدهند که دیگر، سال به دوازده ماه، شبکه های داخلی را نگاه هم نمی کنند.

 

تا کی سیاستگذاران صداوسیما، بنابراین دارند که مجریان و شومن هایی با چشمان رنگی، صدایی تکراری، اخلاقی خودپسدانه، متکبر، تکه پران، کم ادب و ..... را تحویل مردم دهند؟

 

چرا سخیف ترین سریال‌ها با محتوایی مضحک، فقط به خاطر پخش هر روزه از تلویزیون یا فلان شبکه، رکورددار بیننده می‌شوند و باد غبغب مدیران صداوسیما را نیز موجب می شوند که "دیدید تلویزیون چقدر پرمخاطب است"!

 

اما اگر این عزیزان ، به جای افزایش سطح کیفی برنامه‌های صداوسیما، در پی برخورد قهری با ماهواره و امثال آن هستند، حداقل اندکی حیا به خرج داده و این سوال را پی در پی نپرسند که "چرا درصد زیادی از مردم ایران، برنامه های ماهواره ای ایران را به صداوسیما ترجیح می دهند؟"

 

البته این توضیح را نیز ناگفته نگذارم که سطح کیفی بسیاری از برنامه های ماهواره ای - که عمرشان در سرقت های مختلف ، می گذرد و با نمایش فیلم های ایرانی، روز به شب می رسانند - نیز بسیار نازل است، اما الحق و الانصاف، برنامه های تلویزیون های ماهواره ای که از وزارت ارشاد ایران مجوز دارند، قابل قیاس با برنامه های سیمای محترم ایران نیست.

 

اما به واقع، مگر نه آنکه همین آقای رشیدپور که شبکه ایرانیان، چیزی جز "او" نیست، تربیت شده ی همین صداوسیما و همان فضاست؟ پس چگونه است که برخی مدیران کج اندیش این سازمان مهم، با دراختیار داشتن کادری به مراتب قوی تر از شبکه هایی مانند "ایرانیان"، در شب نشینی های خانواده های ایرانی، محلی از اعراب ندارند؟

 

شاید بتوان پاسخ این سوال را در تفاوت اهداف مدیران سیما و مجریان آن دانست و یا شاید، تقلیل مباحث مهم فرهنگی به درآمدزایی های کوته بینانه. هر چه هست، جز این دو نیست!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-12-22 14:33

دیدگاه‌ها

تصویر مهران از دزفول
به خدا اگر 1000 سال دیگر هم این حرفها را بزنیم هیچ فایده ای ندارد. کو گوش شنوا. شب یلدا و دیگر روزها پیش کش عید نوروز که میشود از شبکه یک تا تهران تزدیک به 70 تا 80 فیلم سینمایی پخش می شود که شاید 40 درصد قابل قبول باشد الباقی هیچ. حالا دیگه خودتون قضاوت کنید. سریال ها هم که فقط بدبختی خانواده های ایرانی ها رو نشون میده و بس.
ارسال شده توسط مهران از دزفول در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
خودتون رو خسته نکنید. در گوش مسئولین {صداوسیما} رو بستن. باز بشو هم نیست...
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
آفرین حرف دل منو زدید !
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید