کد مطلب: 

1009

سرمایه گذاری 430 میلیارد تومانی مخابرات برای تجهیز دفاتر ICT روستایی

سرمایه گذاری 430 میلیارد تومانی مخابرات برای تجهیز دفاتر ICT روستایی

مجری دفاتر ICT روستایی از سرمایه گذاری 430 میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران برای تجهیز دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاهای کشور خبر داد .
 
به گزارش سیتنا، ناصر یوسف پور در سومین همایش دو روزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستا اشاره و گفت: راه انـدازی 10 هزار دفتر ICT روستایی یکی از اهداف برنامه چهارم توسعه اقتصادی کشور بود که در سال 88 و حتی سریعتر از برنامه چهارم توسعه محقق شد.

 

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران برای ایجاد این دفاتر 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه انجام داد اضافه کرد علاوه بر این مبلغ 230 میلیارد تومان نیز هزینه جاری این دفاتر بوده است.

 

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به راهکارهای لازم برای عملیاتی کردن دفاتر ICT روستایی ، ایجاد این دفاتر را نقطه عطفی در خدمات رسانی به روستاها ی کشور عنوان کرد که می تواند زیرساختهای دولت الکترونیک را در محیط روستا محقق کند.

 

وی گفت: دفاتر ICT روستایی این امکان را فراهم کرد که نزدیک به 50 درصد روستاها از امکانات این دفاتر برای نیاز خودشان بهره مند شوند.

 

یوسف پور راه اندازی دفاتر ICT روستایی را اقدامی بی نظیر در میان دیگر کشورهای دنیا برشمرد و با تاکید بر اینکه مراجع بین المللی ذیربط با شنیدن عملکرد ایران در زمینه مخابرات ، پست و پست بانک در روستاها از این طرح الگوبرداری کردند، گفت: دفاتر ICT روستایی عدالت اجتماعی را در روستاها ایجاد کرده و باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا می شود.

 

به گفته وی با این دفاتر خدمات بانکی ، مخابرات و دیتا در محیط روستا فراهم شده ست.

 

وی با اشاره به ارتباط دهی به 99 درصد روستاهای کشور، گفت: از تجمیع خدمات پست، پست بانک و مخابرات در دفاتر ICT روستایی بستری ایجاد شده که انواع خدمات سلامت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی ، بانکداری الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی که زمینه ایجاد دولت الکترونیک است ارائه شود.

 

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با انتقاد از اینکه برغم زیرساختهای موجود برای دولت الکترونیک بهره برداری از این دفاتر هنوز به صورت کامل صورت نگرفته گفت: با دستگاههای اجرایی مذاکرات عدیده ای انجام شده تا از فضاهای موجود برای ارائه خدمات الکترونیکی و فیزیکی به روستائیان بهره برداری صورت گیرد.

 

وی ایجاد زیرساختهای دولت الکترونیک را نیازمند کار، فرهنگ سازی و تربیت نیروی انسانی عنوان و اظهار امیدواری کرد با حمایت دستگاههای اجرایی ICT روستایی به عنوان مرکز ثقل فعالیت های روستایی شناخته شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-12-20 10:10

افزودن دیدگاه جدید