کد مطلب: 

288223

پیشنهاد تدوین شیوه‌نامه اجرایی فروش آنلاین نان به دستگاه‌های اجرایی داده شد

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف ایران به گران فروشی و نوبت فروشی نان در سامانه‌های آنلاین فروش نان معترض است، اما بر اساس ضوابط کارگروه آرد و نان، فعلا نمی‌تواند برخوردی داشته باشد؛ همچنین پیشنهاد تدوین شیوه‌نامه اجرایی فروش آنلاین نان به دستگاه‌های اجرایی داده شده است؛ به طوری که هزینه‌های حمل نقل و هزینه‌های خدمات به صورت متعارف مشخص می‌شود.
پیشنهاد تدوین شیوه‌نامه اجرایی فروش آنلاین نان به دستگاه‌های اجرایی داده شد

به گزارش سیتنا، بهنام نیک منش، در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با گران فروشی نان در برخی نانوایی‌ها اظهار کرد: در خصوص قیمت، این کارگروه ملی و استانی گندم، آرد و نان است که تصمیم‌گیری می‌کند که البته اتاق‌های اصناف نیز عضو آن کارگروه‌ها هستند.

وی افزود: از طرفی برای بازرسی بهتر بر بازار نان، انتظار داریم دسترسی‌های نظارتی بر سامانه مدیریت هوشمند نان به تمامی اعضای کارگروه ملی آرد و نان داده شود.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در بازرسی اصناف، اطلاعی از میزان سهمیه آرد نانوایان نداریم تا بتوانیم بازرسی‌های لازم را بر نانوایی‌های سطح کشور داشته باشیم و این اطلاعات تنها در اختیار وزارت اقتصاد و داریی است؛ اما باید اداره غله، فرمانداری، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و جهاد کشاورزی این سطح دسترسی‌ها را داشته باشند.

نیک‌منش گفت: اطلاعات سهیمه آرد و میزان تولید و فروش نان باید در اختیار تمام اعضای شورای آرد نان قرار گیرد تا همه اعضا بر اساس وظایفی که دارند بتوانند نظارت‌های لازم را انجام دهند.

عدم رعایت صف در فروش آنلاین نان

وی در ارتباط با گران‌فروشی نان در سامانه‌های آنلاین فروش نان اظهار کرد: اعتراض خود را در ارتباط با گران فروشی‌های نان در این پلتفرم‌ها به وزارتخانه‌های کشور، جهاد کشاورزی‌ و اقتصاد اعلام کرده‌ایم و این موضوع در ستاد تنظیم بازار نیز مطرح شده است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران ادامه داد: در کنار مسائلی که درباره قیمت نان در فروش آنلاین نان مطرح می‌شود، با عدم رعایت صف، حقوق مصرف‌کنندگان حضوری ضایع می‌شود.

نیک‌منش گفت: پیشنهاد تدوین شیوه‌نامه اجرایی فروش آنلاین نان به دستگاه‌های اجرایی داده شده است؛ به طوری که هزینه‌های حمل نقل و هزینه‌های خدمات به صورت متعارف مشخص می‌شود.

وی در واکنش به گران فروشی دو تا سه برابری قیمت نان در فروش آنلاین نان اظهار کرد: اتاق اصناف ایران به شدت به این موضوع معترض است اما از آنجا که در شورای آرد و نان عنوان شده است که اگر کنجدی به نان اضافه یا خدماتی جداگانه ارائه شود، تعیین نرخ آن به صورت توافقی است، فعلا نمی‌توانیم برخوردی با این پلترفرم‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-02 16:06

افزودن دیدگاه جدید