کد مطلب: 

281480

حدادی، نماینده مجلس: احراز هویت رأی‌دهندگان انتخابات مجلس الکترونیکی می‌شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و رفع آنها در کمیسیون را تشریح کرد.
 علی حدادی

به گزارش سیتنا، علی حدادی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به نشست یکشنبه 21 خردادماه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در دستور کار قرار گرفت، ایرادات در 30 ماده که عمدتا ویراشی و عبارتی بود رفع شد و مابقی ایرادات به مواد در نشست بعدی کمیسیون بررسی و اصلاح خواهد شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده پنج طرح اصلاحی بر ارائه مدرک اصلی و معتبر برای رای دهندگان در نظر گرفته شده بود که با ایراد شورای نگهبان تاکید شد که ارائه اصل یکی از مدارک کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهی نامه راهنمایی و رانندگی و کارت پایان خدمت نظام وظیفه، تایید هویت رأی دهنده امکان پذیر است و اگر این مدارک همراه نبود با تطبیق اثرانگشت، فرد می تواند در انتخابات شرکت کند.

وی اظهار داشت: در ماده دیگر پیش ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری نمایندگی 110 روز پیش از ثبت نام اصلی در نظر گرفته شده بود که شورای نگهبان به این موضوع ایراد گرفت و در کمیسیون به این نحو اصلاح شد که وزیر کشور موظف است 90 روز قبل از شروع ثبت نام الکترونیک از دواطلبان، پیش ثبت نام انجام دهد. با این حساب اگر اصلاح قانون تایید و ابلاغ شود امکان اجرای این موضوع در انتخابات دوره دوازدهم مجلس ممکن می شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ایرادات سایر مواد در نشست فردا بررسی و رفع می شود تا هر چه زودتر موارد برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-12 10:22

افزودن دیدگاه جدید