کد مطلب: 

275634

معاون وزیر ارتباطات: بیشترین حجم حمله سایبری اخیر روی پیام‌رسان ایتا بود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: حمله سایبری به پیام‌رسان‌های ایرانی با هدف از دسترس خارج کردن این پیام‌رسان‌ها از ساعت 22 روز سوم دی ماه شروع شد و تقریبا تا ساعت چهار صبح هم ادامه داشت و بیشترین حجم حمله روی پیام‌رسان ایتا و از خارج کشور بود.
 امیر محمدزاده لاجوردی

به گزارش سیتنا، امیرمحمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با فارس پیرامون حمله سایبری به پیام رسان های ایرانی گفت: حمله سایبری به پیام رسان های ایرانی دو شب قبل در ساعت اوج مصرف ترافیک کاربران رخ داد. این حملات از نوع حملات شدید منع خدمت توزیع‌شده (DDoS) با هدف از دسترس خارج کردن پیام رسان های داخلی از ساعت 22 روز سوم دی ماه شروع شد و تقریبا تا ساعت چهار صبح هم ادامه داشت.(خبر)

وی افزود: بیشترین حجم حمله روی پیام رسان ایتا و از خارج کشور بود. از چهار هزار و 399 مبدا مختلف با آدرس آی‌پی های خارجی، 30 درصد متعلق به آمریکا و 26 درصد از آلمان بود. مبداهای دیگر هم متعلق به هلند و انگلیس و کشورهای دیگر بود. حجم حمله از مرز 30 گیگابیت بر ثانیه عبور کرده و مجموع اطلاعات توزیع توسط مهاجم هم بیش از 140 ترابایت بوده است.

لاجوردی ادامه داد: این لزوما بزرگترین حمله ما در ماه گذشته نبود اما چون هدف پیام رسان ها بوده، قابل توجه است. در آذرماه حملات این چنینی به همه زیرساخت ها نسبت به ماه قبل یعنی آبان، افزایش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-12-26 15:38

افزودن دیدگاه جدید