کد مطلب: 

260902

مقامات آمریکایی: هوش مصنوعی به دلیل فرد نبودن نمی تواند مخترع باشد

اخیرا از هوش مصنوعی با عنوان مخترع یاد شده که یک دادگاه ایالات متحده تصمیم دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) را تأیید و حکم کرد که هوش مصنوعی نمی‌تواند مخترع باشد، فقط به این دلیل که یک فرد نیست.
هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی ای، نوشت: ماه گذشته برای اولین بار، دفتر ثبت اختراعات در آفریقای جنوبی به هوش مصنوعی (AI) اجازه داد تا مخترع یک ​​اختراع باشد. با این حال، درخواست‌های بعدی ثبت اختراع در انگلستان، اتحادیه اروپا و ایالات متحده توسط دفاتر ثبت اختراع مربوطه رد شد. در حال حاضر، دادگاه های ایالات متحده این موضوع را به دلیل فرد نبود این فناوری نپذیرفتند.

هوش مصنوعی اگر فرد بود مخترع می‌شد

دستگاه Device for Autonomous Bootstrapping of Unified Sentience (DABUS) یک سیستم هوش مصنوعی است که می‌تواند طوفان مغزی داشته باشد و ایده‌های جدیدی را به تنهایی ارائه دهد. این «ماشین خلاقیت» که برای یادگیری مانند یک کودک ساخته شده، سریع یاد می‌گیرد و می‌تواند به طور مستقل در مورد مشکلات فکر کند و در مورد چگونگی حل آن‌ها تصمیم گیری کند.

اختراع هوش مصنوعی

استفان تالر، پژوهشگر هوش مصنوعی که DABUS را برای مفهوم جدیدی از ظرف غذا که بر پایه هندسه فراکتال است و چسبندگی و انتقال حرارت را بهبود بخشیده است، اعتبار داده است. برای این اختراع بود که دفتر ثبت اختراعات آفریقای جنوبی DABUS را به عنوان مخترع تشخیص داد. هنگامی که درخواست‌های مشابه تالر در سایر کشور‌ها رد شد، او به دادگاه‌ها مراجعه کرد تا آن‌ها را لغو کند، اما دادگاه استرالیا این کار را انجام نداد.

درخواست تجدیدنظر تالر در دادگاه ایالات متحده نیز با شکست رو به رو شد. قاضی لئونی برینکما استدلال USPTO را تأیید کرد که طبق قوانین فعلی ایالات متحده، DABUS نمی‌تواند مخترع باشد، زیرا یک ماشین است و نه یک شخص. قانون وضع شده توسط کنگره ایالات متحده، مخترع را به عنوان فرد تعریف می‌کند و USPTO از مخترعین به عنوان «خود» یا «خودش» یاد می‌کند در نتیجه به شخص حقیقی اشاره دارد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)، افراد حتی در صورتی که این اختراع در حین استخدام در یک سازمان ایجاد شده باشد، به عنوان صاحب امتیاز ثبت می‌شوند. با تغییر نقش فناوری در زندگی روزمره ما ممکن است این امر تغییر کند.

یک دادگاه استرالیایی حکم کرد که «مخترع» یک نام عامل است و می‌تواند یک شخص یا چیزی باشد که اختراع می‌کند. اما دادگاه ایالات متحده فکر نمی‌کند که زمان چنین تغییری هنوز فرا رسیده باشد و تغییر قانون به زمان بیشتری نیاز دارد. در این حکم آمده است: "هنگامی که هوش مصنوعی به درجه‌ای از پیچیدگی برسد که بتواند معانی پذیرفته شده اختراع را برآورده کند، قانون هم تغییر کرده و هوش مصنوعی را می‌توان مخترع نامید. "

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-09-07 10:16

افزودن دیدگاه جدید