کد مطلب: 

258901

انجمن بلاکچین؛ توقف موقت فعالیت یا تعلیق مجوز؟!

درحالی که چندی پیش وزارت کشور دستور توقف فعالیت انجمن بلاک چین به دلیل دریافت پاره ای گزارش ها و شکایات را صادر کرد، معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور اعلام کرد که این توقف به معنای تعلیق مجوز انجمن نمی‌باشد، زیرا هنوز مراحل بررسی به طور کامل طی نشده است و نمی توان به صرف دریافت یک یا چند گزارش و یا شکایت و بدون بررسی های دقیق کارشناسی، آن گزارشات را ملاک تخلف انجمن تلقی نمود.
انجمن بلاکچین؛ توقف موقت فعالیت یا تعلیق مجوز؟!

به گزارش سیتنا به نقل از سیار نیوز، باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی دولت دوازدهم، چندی پیش وزارت کشور دستور توقف فعالیت انجمن بلاک چین را صادر کرد اما پس از پیگیری های این انجمن و ارسال نامه ای مبنی بر فعالیت انجمن بلاک چین مطابق قانون، معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت فعالیت این انجمن در دست بررسی است و توقف فعالیت این انجمن نیز به منزله تعلیق مجوز آن نیست.

ارزیابی روند فعالیت انجمن بلاک چین

زهرا عابدینی اظهار کرد: بر اساس مفاد بند “ت” ماده (٨) آیین نامه تشکلهای مردم نهاد، حق نظارت بر فعالیت های تشکلهای مردم نهاد ملی از وظایف شورای ملی و توسعه و حمایت از تشکلها  می باشد و  دبیرخانه شورای ملی مستقر در سازمان امور اجتماعی کشور طبق مفاد دستورالعمل اجرایی آیین نامه مذکور، وظیفه دارد تا قبل از ارجاع پرونده ی تشکلهای مردم نهاد به شورای ملی، بررسی های لازم را پیرامون موضوع تخلف واقع شده انجام دهد.

وی در ادامه گفت: همچنین این دبیرخانه باید صحت و سقم گزارش ها و شکایت های واصله در مورد تشکل را با همکاری دستگاه های تخصصی و مسئول ارزیابی نماید .

توقف موقت فعالیت انجمن بلاک چین تا زمان بررسی نهایی

عابدینی خاطرنشان کرد: در خصوص انجمن زنجیره بلوک نیز روال معمول فرآیند نظارت در حال طی شدن است و با توجه به پاره ای گزارش ها و شکایت هایی در مورد برخی فعالیت های صورت گرفته در این انجمن، و نظر به ضرورت بررسی و ارزیابی گزارش ها و تایید صحت آن ها، توقف انجمن صرفا به این منظور که در فرآیند بررسی ها  از وارد شدن هرگونه ضرر و زیان و خسارات احتمالی به انجمن و طرف های مقابل جلوگیری شود به صورت موقت صورت پذیرفته است.

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: بدیهی است این توقف به معنای تعلیق مجوز انجمن نمی‌باشد، زیرا هنوز مراحل بررسی به طور کامل طی نشده است و نمی توان به صرف دریافت یک یا چند گزارش و یا شکایت و بدون بررسی های دقیق کارشناسی، آن گزارشات را ملاک تخلف انجمن تلقی نمود.

عابدینی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری قطعی در خصوص گزارش های دریافتی و پس از اخذ گزارش کامل اقدامات از انجمن و دریافت نظر مراجع تخصصی و مسئول، در شورای ملی تشکلهای مردم نهاد صورت خواهد پذیرفت و نمایندگان انجمن حق حضور و دفاع از تشکل را خواهند داشت.

اتخاذ تصمیم شورای ملی درخصوص انجمن بلاک چین طبق قانون

وی ضمن اشاره به اینکه دبیرخانه شورای ملی تشکل‌های مردم نهاد درخصوص انجمن مذکور ضمن انجام وظایف نظارتی خود، هنوز وارد مرحله اجرای ماده ٣۴ آیین نامه نشده است و مراحل مقدماتی را طی می نماید، گفت: قطعا با تکمیل مدارک و دریافت نظر مراجع تخصصی و مسئول پیرامون انجمن مذکور،  و در صورت احراز تخلف و تائید آن توسط مراجع مسئول، موضوع به شورای ملی تشکلهای مردم نهاد ارجاع خواهد شد و شورای ملی طبق روال قانونی تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد نمود.

این درحالی است که با توجه به صدور دستوری مبنی بر توقف فعالیت انجمن بلاک چین از سوی وزارت کشور، این انجمن نسبت به اتخاذ این تصمیم وزارت کشور واکنش نشان داد و نامه ای را به این وزارتخانه ارسال کرد.

پاسخ انجمن بلاک چین به دستور توقف فعالیت این انجمن از سوی وزارت کشور

بر اساس این گزارش، رییس هیئت مدیره انجمن بلاک چین ایران در پاسخ به دستور وزارت کشور اعلام کرده بود: نامه ای که به تاریخ (25 خرداد ماه) در همشهری آنلاین منتشر شده است هنوز رسما به دبیرخانه انجمن واصل نشده است.

اما از شمایل نامه مشخص است که نامه صحیح و درست باشد، لذا بلافاصله پس از رویت نامه، تمامی فعالیتهای انجمن متوقف و از این لحظه هیچ خبر و بیانیه جدیدی در کانال های خروجی و سایت انجمن قرار نمی گیرد و هیچ تغییری در محتواهای قبلی انجام نمی گیرد.

تاکید انجمن بلاک چین بر عدم انجام امور غیر قانونی از سوی این انجمن

به همه اعضای محترم انجمن اطمینان می دهم که: هیات مدیره و انجمن حسب بالاترین فهمی که از قوانین کشور دارند هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده اند. البته این حق وزارت کشور است که از انجمن در حوزه فعالیتهای خود تفتیش کند.

سپهر محمدی در ادامه آورده است: از نامه مشخص است که لیست هشدار در کانون چالش ها قرار دارد که هوش بالایی نمی خواهد که بفهمیم این نتیجه آبی است که انجمن در خوابگه مورچگان ریخته است.

طبق قانون سازمانهای مردم نهاد، بازوی مدعی العموم برای صیانت از حقوق عامه در حوزه تخصصی خود هستند.

اظهار امیدواری مسوولان انجمن بلاک چین به رفع مشکلات این حوزه

انجمن با افتخار تا این لحظه 36 پروژه که دارای ریسک بالایی بوده اند در لیست هشدار خود در سایت اطلاع رسانی کرده است تا موجب پیشگیری از حیف و میل اموال عمومی گردد. در چند مورد هم مثل پروژه BRG مقام قضائی با آنها برخورد کرده است.

هیات مدیره، طبیعتا اسناد خود را در اسرع وقت به وزارت کشور تقدیم خواهد کرد اما تعلیق فعالیتهای انجمن قاعدتا موجب ناامیدی افرادی که شرافتمندانه در حال تلاش بودند و شادی کسانی که قصد حیف و میل اموال عمومی را داشتند خواهد شد و مسئولیت این موضوع به عهده وزارت کشور است.

وی در پایان به فعالان هم حوزه خود امید داده و بیان داشته است:جای نگرانی نیست. به حول و قوه الهی همگی با هم از این گردنه هم خواهیم گذشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-07-07 18:13

افزودن دیدگاه جدید