کد مطلب: 

257583

کلاهبرداری اینستاگرامی با جعل صفحات افراد معروف!

طلق گزارشات جدید،روش جدید کلاهبرداری در اینستاگرام به نحوی است که با جعل صفحات افراد محبوب و تاثیرگذار در اینستاگرام و ساخت صفحاتی با نام مشابه این افراد‌، از دنبال‌کنندگان آن‌ها کلاهبرداری می کنند.
مراقب کلاهبرداران اینستاگرامی باشید

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌ها حاکی از این است که کلاهبرداران اینستاگرامی، حساب‌های افراد محبوب را جعل می‌کنند. به نقل از‌ ای بی سی ۱۱، همانطور که در شبکه‌های اجتماعی خود به گشت و گذار می‌پردازید، باید مراقب کلاهبرداران جعل کننده‌ی صفحات اجتماعی در مشاغل محبوب و تأثیرگذار باشید. آن‌ها سعی می‌کنند به دنبال کنندگان و در نهایت درآمد آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

این اتفاق اخیرا برای یک بلاگر معروف در حوزه غذا و سفر اتفاق افتاد و باعث شد حساب او از دسترس خارج شود. این بلاگر خانم  که با بیش از ۲۷ هزار دنبال کننده در اینستاگرام، نامی برای خود دست و پا کرده بود و مکان‌های جدیدی را برای خوردن و گشت و گذار در کارولینای شمالی معرفی می‌کرد‌، گفت: "این یک پروژه عظیم برای من است و تا حدی رشد کرده که بخشی از درآمد خانواده ام را تأمین می‌کند بنابراین احساس اینکه ممکن است آن را از دست بدهم بسیار ویرانگر بود. "

پس از آن که یکی از پست‌های او در اینستاگرام در مورد هدیه‌ای مورد توجه کلاهبرداران قرار گرفت، سواستفاده از صفحه او شروع شد. این بلاگر اظهار داشت: "من از یک هشتگ برای کمک به رشد صفحه و یافتن مردم استفاده کردم و کلاهبرداران در یک شهر دیگر برای رسیدن به اهداف خود از آن سوءاستفاده کردند."

او ادامه داد: کلاهبرداران در اینستاگرام شروع به ساخت صفحات مشابه و جعلی کردند، آن هم با نام‌های کاربری بسیار مشابه. آن‌ها به کسانی که وارد بازی‌ها می‌شدند پیام می‌دادند و می‌گفتند سلام شما برنده شدید روی این پیوند کلیک کنید. من از همه دنبال کنندگانم خواستم  صفحات جعلی آن‌ها را گزارش کنند، تصور می‌کردم که ماجرا دیگر تمام شده است، اما تمام نشده بود. "

این بلاگر گفت: "آن‌ها یک حساب دیگر ساختند و همینطور یکی پس از دیگری، تا اینکه یک روز از خواب بیدار شدم و دیدم که حساب من کاملا از بین رفته است. اینستاگرام حساب من را حذف کرده بود. من نتوانستم حساب اینستاگرامم را بازگردانم و این برای من مثل یک کابوس بود، فکر کردم تمام درآمد و انگیزه من از بین رفته است. "

بازگردانی حساب از دست رفته اینستاگرام

اما بعد از آن او با یک متخصص خبره تماس گرفت و از او کمک خواست، که با پیگیری از شرکت فیس بوک  توانستند حساب او را در اینستاگرام برگرداندند. سخنگوی فیس بوک که اخیرا اینستاگرام زیر مجموعه‌ی این شبکه قرار گرفته است، در این زمینه اظهار داشت: "مشارکت جعلی بر خلاف قوانین ما است و برای یافتن و حذف این موارد سرمایه گذاری گسترده‌ای را انجام داده ایم تا اینستاگرام بتواند همچنان مکانی برای تعاملات واقعی باشد. "

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-05-26 12:51

افزودن دیدگاه جدید