کد مطلب: 

252900

کاهش چشمگیر فیشینگ در فضای مجازی با استفاده از رمز پویا در تراکنش‌های مالی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با بهره گیری از رمز پویا در تراکنش‌های مالی، شاهد کاهش چشمگیر فیشینگ و تخلیه حساب‌های بانکی در فضای مجازی هستیم.
کاهش چشمگیر فیشینگ در فضای مجازی با استفاده از رمز پویا در تراکنش‌های مالی

به گزارش سیتنا، ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به نشست روز سه شنبه ۹ دی ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سردار مجید، رئیس پلیس فتا، در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از تهدیدات موجود در فضای مجازی در دو بعد محتوایی و فنی، تاکید کرد شبکه های اجتماعی که سرورهای آن در خارج از کشور است این ظرفیت را دارند که به بستری برای جرائم سایبری تبدیل شوند.

عمویی گفت: سردار مجید با تاکید بر تقویت شبکه ملی اطلاعات، تاکیدداشت که در شبکه ملی اطلاعات دو هدف، یعنی حفاظت از داده‌های ایرانیان و همین طور حاکمیت ملی بر فضای مجازی داخلی با هدف مقابله با جرائم در محیط سایبر دنبال می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: رئیس پلیس فتا همچنین گزارشی از تنوع جرائم سایبری و روند مقابله با این جرائم در پلیس فتا ارائه کرد که حاکی از موفقیت در موارد مختلفی از کشف جرم و مقابله با مجرمین بود. بر اساس این گزارش با بهره گیری از رمز پویا در تراکنش های مالی، شاهد کاهش چشمگیر فیشینگ و تخلیه حساب‌های بانکی در فضای مجازی بوده ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان حاضر هم بر ضرورت تقویت حکمرانی ملی در فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه ای در جامعه تاکید کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-30 10:18

افزودن دیدگاه جدید