کد مطلب: 

232003

اندازه‌گیری میزان فشار خون با استفاده از دوربین سلفی

محققان موفق به ابداع روشی برای اندازه‌گیری فشار خود با استفاده از فیلم دوربین سلفی شدند.
اندازه‌گیری میزان فشار خون با استفاده از دوربین سلفی

به گزارش سیتنا، در آینده‌ای نزدیک دیگر لازم نیست برای تعیین فشار خون خود به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه کنید؛ محققان به تازگی راهی برای اندازه‌گیری فشار خون با استفاده از دوربین جلو یا دوربین سلفی تلفن همراه ابداع کرده‌اند.

بر اساس مطالعات اخیر دانشمندان در دانشگاه تورنتو کانادا و موسسه تحقیقاتی TOI چپن، یک فیلم سلفی می‌تواند تمامی اطلاعاتی را که برای اندازه‌گیری فشار خون را دارا باشد و با استفاده از آن با دقتع بالایی فشار خون را اندازه‌ گرفت. محققان این پروژه معتقدند دوربین تلفن همراه می‌تواند اطلاعاتی از جریان حرکت هموگلوبین خون را از زیر پوست شفاف صورت انسان تشخیص داده و با استفاده از این داده‌های بدست آمده میزان فشار خون هر فرد را تشخیص داد. البته دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که این سیستم در افرادی با پوست تیره هم کار می‌کند یا خیر؟ زیرا یکی از اصلی‌ترین ارکان تشخیص فشار خون با استفاده از فیلم ضبط شده از دوربین سلفی شفافیت پوست است.

دروبین سلفی فشار خون شما را تعیین می‌کند

دانشمندان در مراحل آزمایشی این پروژه با استفاده دوربین سلفی گوشی آیفون فیلم‌‌های دو دقیقه‌ای تهیه کردند و پس از بررسی این فیلم‌ها موفق شدند اطلاعات فشار خود افراد شرکت کننده در این برنامه را تا 95 درصد درست تشخیص دهند. موسسه TOI همچنان آزمایش‌های بیشتری را در جریان این پروژه انجام می‌دهند و هرکدام از فیلم‌های ضبط شده را به دقت تجزیه و تحلیل می‌کنند. 

آقای لی یکی از دانشمندان موسسه TOI گفت: تنها ۳۰ ثانیه فیلم  از صورت انسان کافی است تا اطلاعات نظیر ضربان قلب و سطح استرس در بدن را نشان می‌دهد. آقای لی این فناوری را خدمتی بزرگ برای ارتقا سطح سلامت همه مردم عنوان کرد. در این میان برخی از کاربران و کارشناسان فناوری به این فناوری جدید به دید تردید می‌نگرند و احتمال سوء استفاده از آن را زیاد می‌دا‌نند. عدم اطلاع از فشار خون بالا، سالانه جان هزاران نفر در سراسر جهان را می‌گیرد. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-10 09:13

افزودن دیدگاه جدید