کد مطلب: 

218645

مدیرعامل شستا، خبر داد: تفاهم برای واگذاری سهام رایتل به ستاد اجرایی امام (ره)

مدیرعامل شستا، گفت: برای واگذاری سهم شرکت رایتل نیز با ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) به تفاهمی دست یافته ایم.
مدیرعامل شستا، خبر داد: تفاهم برای واگذاری سهام رایتل به ستاد اجرایی امام (ره)

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) هلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تامین اجتماعی ایران است که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.
شستا دارای 30 شرکت زیرمجموعه و هفت شرکت هلدینگ است که در حوزه های مختلفی از جمله داروسازی، صنایع نفت، پتروشیمی و انرژی، حوزه معادن بویژه سیمان، مس و فولاد، حمل و نقل و امور بانکی فعالیت می کنند.
وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی پارسال وعده داده بود 150 شرکت وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری به بخش خصوصی واگذار شود.
علی ربیعی تیرماه امسال نیز اعلام کرد تا پایان امسال 60 شرکت وابسته به شستا واگذار می شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) بیست و چهارم شهریورماه بدهی مالیاتی و بیمه ای شرکت های تابع شستا را دلیل این دانسته بود که امکان واگذاری این شرکت ها در بازار سرمایه فراهم نباشد.
«مرتضی لطفی» آن زمان در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: پس از آنکه قیمت فروش 40 شرکت روشن شد، عرضه عمومی این شرکت ها در سه نوبت از طریق جراید عمومی کلید خورد، ضمن آنکه در پنج نوبت عرضه سهام این شرکتها در پنج استان توسط استانداران و اتاق های بازرگانی استان ها و فعالان اقتصادی انجام شد.
لطفی اضافه کرد: قانون «احراز صلاحیت» که جزو قوانین فرابورس است، در عرضه سهام شرکت های قابل واگذاری شستا برای ما مشکلاتی پیش آورد تا جایی که بسیاری از شرکت های شستا از تابلو بورس پایین کشیده شدند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی سی ام شهریورماه نیز به ایرنا گفت: نوسان نرخ ارز فرآیند واگذاری 30 شرکت شستا برای واگذاری را به تاخیر انداخت و مراحل تشریفات واگذاری آنها باید دوباره از اول انجام شود.
لطفی یادآوری کرد: پیش از این، همه فرآیندهای یادشده با پرداخت هزینه های کارشناسی از سوی 2 طرف انجام شده بود.
وی افزود: سهام 30 شرکتی که در آستانه واگذاری قرار دارند براساس دلار با نرخ 3800 تومان ارزشگذاری شده بود اما به دلیل تغییر زیاد قیمت ارز ما برای حفظ سرمایه سهامداران و همچنین بنابر درخواست دستگاه های نظارتی باید سهام را براساس نرخ جدید ارز قیمت گذاری کنیم.

** مزایده ها کلید خورد
در همین پیوند، مدیرعامل شستا به ایرنا گفت: سه واحد تولیدی و صنعتی «لطیف»، «حریر» و «شیرین دارو» به مزایده عمومی گذاشته شد.
لطفی ادامه داد: با فولاد خوزستان نیز برای واگذاری فولاد اکسین تفاهم نامه ای امضا کرده ایم.
وی افزود: همچنین برای واگذاری سهم شرکت رایتل نیز با ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) به تفاهمی دست یافته ایم.
بر اساس برنامه خروج از بنگاهداری شستا، قرار است شمار هلدینگ های تامین اجتماعی از 9 به 5 هلدینگ شامل نفت و گاز، دارو، بانک، بیمه و فناوری نوین کاهش یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-09-30 09:53

افزودن دیدگاه جدید