کد مطلب: 

291211

جعل امضای یحیی گل‌محمدی!

اولین بازی پرسپولیس در غیاب یحیی گل‌محمدی، نتیجه‌ای جز شکست نداشت.
جعل امضای یحیی گل‌محمدی!

به گزارش سیتنا، پرسپولیس نخستین بازی‌اش در نیم‌فصل دوم لیگ را که مصاف مهم و سرنوشت‌سازی برای سرمربی جدید این تیم به شمار می‌رفت، به میزبان خود واگذار کرد. آلومینیوم اراک که پیش از این هم ید طولایی در متوقف‌کردن یا بردن پرسپولیس داشته، در نخستین رویارویی نیم‌فصل دوم توانست با یک سوپرگل تماشایی 3 امتیاز را به‌خود اختصاص دهد. این در حالی بود که سرخپوشان هم می‌توانستند پیش از گل آلومینیوم به گل برسند و شاید برنده این بازی باشند اما اتفاقات این مسابقه به سود میزبان رقم خورد و اشتباه و سهل‌انگاری بیرانوند در دروازه هم مزید بر علت شد تا نخستین تجربه اوسمار ویرا در مقام سرمربیگری پرسپولیس بدون کسب امتیاز به پایان برسد.

ترکیب یحیی، امضای گل‌محمدی

به نقل از همشهری تیمی که ویرا در نخستین مسابقه‌اش به زمین فرستاد و نمایشی که ارائه کرد، کاملا شبیه تیم یحیی گل‌محمدی بود و فعلا امضای یحیی هنوز از پای پرسپولیس پاک نشده است. برخلاف استقلال که توانسته پنجره‌اش را باز کند و بازیکنان جدید خود را از نخستین بازی دور برگشت به زمین بفرستد، پرسپولیس نتوانست این مشکل را به‌موقع حل کند و خریدهای جدید سرخپوشان پشت خط باقی ماندند؛ خریدهایی که اگر در زمین بودند شاید پرسپولیس را به گل می‌رساندند.

حتی وحید امیری که از دام مصدومیت رها شده و می‌تواند در ترکیب قرمزها قرار گیرد، در ترکیب اولیه ویرا نبود که البته وقتی در 15دقیقه پایانی به زمین رفت و بازی کرد، مشخص شد شرایط لازم را برای حضور در ترکیب نداشته است. بنابراین همان ترکیب همیشگی یحیی گل‌محمدی منهای سرلک و عمری که این تیم را ترک کرده‌اند، مقابل شاگردان مجتبی حسینی به زمین رفت. همین نکته کافی است تا سطح توقعات از کمک‌مربی سابق پرسپولیس بیش از حد بالا نرود و برای کسب نتیجه و تغییر شکل بازی فرصت بیشتری به او داده شود.

همان همیشگی

پرسپولیس در حالی بازی را به آلومینیوم واگذار کرد که دقیقا 3 برابر بیشتر از این تیم امید گل ایجاد کرده بود، اما تیم میهمان از موقعیت‌هایش سودی نبرد و در عوض میزبان از موقعیتی که موقعیت نبود، یک گل زیبا بیرون کشید. امید گل پرسپولیس در این بازی 1.11 بود؛ بالاترین امید گلی که یک تیم در بازی‌های روز پنجشنبه بدون ضربه پنالتی خلق کرد. تنها تیمی که روز پنجشنبه امید گل بالاتر از پرسپولیس داشت، تیم ذوب‌آهن بود که با داشتن یک ضربه پنالتی مقابل ملوان به امید گل 1.57 رسید و در واقع امید گل این تیم نیز بدون پنالتی‌اش به عدد یک نمی‌رسید.

پرسپولیس البته با امید گل بالاتر از یک، نتوانست گلی وارد دروازه آلومینیوم کند و دو-سه موقعیت مهم این تیم هدر رفت تا نوبت به گل اراکی‌ها برسد. آلومینیوم در این مسابقه 5 شوت زد و پرسپولیس 12 شوت، اما در تعداد شوت‌های داخل چارچوب، دو تیم 3-3 مساوی بودند. مالکیت توپ مثل اغلب بازی‌های پرسپولیس بیشتر در اختیار این تیم بود. سرخپوشان که بالاترین میانگین مالکیت توپ را در طول فصل داشته‌اند، در این بازی هم 61درصد مالک توپ بودند و تعداد پاس‌هایشان هم تقریبا 200 پاس بیشتر از آلومینیوم بود.

این تیم در تمامی جهات همان تیم یحیی بود و حتی تولید موقعیت هم در این تیم به همان شیوه قبلی انجام می‌شد. موقعیت‌های ناچیزی که شهاب زاهدی و نبیل باهویی مثل نیم‌فصل اول از دست دادند و در ادامه گل امیر نوری روی اشتباه بیرانوند از راه رسید. نوری با این گل بهترین بازیکن مسابقه هم شد و درحالی‌که فقط 35 دقیقه بازی کرده بود، با امتیاز 7.57 برترین بازیکن میدان لقب گرفت. در میان بازیکنان پرسپولیس هم دانیال اسماعیلی‌فر با نمره 7.29 بهترین و علیرضا بیرانوند با نمره 6.12 ضعیف‌ترین بازیکن‌ها بودند. پرسپولیس هفته آینده هم بازی سختی مقابل تراکتور دارد تا اوسمار ویرا برای امتیازگیری و تثبیت خودش روی نیمکت کار بسیار سختی در پیش داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2024-02-17 16:29

افزودن دیدگاه جدید