کد مطلب: 

285994

پیشنهاد جالب ژاپنی‌ها برای منع راه رفتن روی پله برقی

برای جلوگیری از راه رفتن مردم روی پله‌های برقی، در یکی از شهرهای ژاپن آیین‌نامه‌ای صادر شد.
پیشنهاد جالب ژاپنی‌ها برای منع راه رفتن روی پله برقی

به گزارش سیتنا، این آیین‌نامه‌ از اول اکتبر در «ناگویا» اجرایی شد و برای جلوگیری از بروز حوادثی مانند سقوط، راه رفتن روی پله برقی ممنوع شد. پس از معرفی قانون جدید، دولت شهری در تلاش برای گسترش آگاهی، تبلیغات و پوسترهایی را نیز در ایستگاه‌های اصلی قطار پخش کرده است.

در این شهر ساحلی اقیانوس آرام مرسوم است که مردم سمت چپ پله برقی می‌ایستند و سمت راست را برای کسانی که عجله دارند باز می‌گذارند اما مواردی وجود داشته که چندین نفر تعادل خود را از دست داده‌اند و باعث زمین خوردن دیگران شده‌اند.

ژاپن تایمز گزارش داد براساس آخرین داده‌های انجمن آسانسور ژاپن، در مجموع ۸۰۵ حادثه مرتبط با پله برقی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به‌دلیل «استفاده نادرست» رخ داده است.

برخی پوسترهای اطلاع‌رسانی در ایستگاه‌های اصلی قطار با نقاشی متحرک، روی پله برقی در ایستگاه‌های متروی شهری به چشم می‌خورد.

یکی از این پوسترها می‌گوید: «بیایید بایستیم و از هر دو طرف راست و چپ استفاده کنیم» یا این جمله که «هنگام استفاده از پله برقی بایستید و از هر دو طرف راست و چپ استفاده کنید. این وظیفه من است!»

این قانون متصدیان ایستگاه‌های قطار و سایر مکان‌های تجاری دارای پله برقی را نیز ملزم می‌کند تا کاربران را از قانون جدید آگاه کنند. با این حال دولت هنوز هیچ جریمه‌ای برای متخلفان احتمالی در نظر نگرفته است.

ناگویا نخستین شهری نیست که چنین آیین‌نامه‌ای صادر می‌کند.

مقامات استانی «سایتاما» نیز قانون مشابهی را دو سال پیش در اکتبر ۲۰۲۱ اجرا کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-10-09 08:06

افزودن دیدگاه جدید