کد مطلب: 

278836

لباس خنده‌دار پاپ و واقعیتی که اصلا خنده‌دار نیست

تجزیه‌وتحلیل دلیل گسترش سریع تصویر جعلی پاپ مفید است زیرا نکات زیادی درمورد نحوه‌ی اشتراک‌گذاری و انتشار تصاویر جعلی ساخته شده با هوش مصنوعی در ماه‌های آینده ارائه می‌دهد.
لباس خنده‌دار پاپ و واقعیتی که اصلا خنده‌دار نیست

به گزارش سیتنا، روزنامه‌نگاری به‌نام رایان برودریک می‌گوید دلیل اینکه بسیار از افراد عکس جعلی پاپ را واقعی درنظر گرفتند این است که وی به پوشیدن لباس‌های شیک معروف است و تصاویر او اغلب به‌همین خاطر در فضای مجازی منتشر می‌شوند.

ورج می‌نویسد، پاپ یک شخصیت مشهور است و تصاویر باورنکردنی از او مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرند. این موضوع نیز دلیل دیگری است که باعث شد تصویر ایجاد شده از پاپ با هوش مصنوعی به‌سرعت میان کاربران اینترنت به‌اشتراک گذاشته شود. هوش مصنوعی Midjourney اخیراً به‌روزرسانی بسیار مهمی دریافت کرده است که دقت تولید تصویر آن را به‌میزان درخورتوجهی ارتقا می‌دهد. این ویژگی باعث شد تعداد تصاویر جعلی ساخته شده با این ابزار هوش مصنوعی افزایش یابد و بسیاری از این عکس‌ها در سرتاسر اینترنت دست‌به‌دست شوند.

می‌توان سبک به‌کار گرفته شده در تصاویر جعلی ساخته شده با هوش مصنوعی مثل عکس پاپ با کاپشن سفید را «هایپررئالیسم» نامید. این عنوان اغلب در متن ارائه‌ شده به هوش مصنوعی برای ایجاد تصویر، مورد استفاده قرار می‌گیرد تا عکس نهایی با جلوه‌ای واقعی تولید شود.

هایپررئالیسم در هوش مصنوعی نوعی زیبایی‌شناسی است که مواردی مثل نور، سطوح براق، ژست‌های دراماتیک و رنگ‌های اشباع‌شده را مدنظر قرار می‌دهد؛ به‌همین دلیل تصاویر جعلی ساخته شده با هوش مصنوعی به‌خصوص عکس‌های مربوط به افراد مشهور، بسیار واقعی به‌نظر می‌رسند.

لباس خنده‌دار پاپ و واقعیتی که اصلا خنده‌دار نیست

تصویر تولید شده با هوش مصنوعی از پاپ با کاپشن سفیدرنگ بلند آنقدر واقعی به‌نظر می‌رسد که بسیاری از افراد متوجه جعلی بودن آن نشدند. البته این عکس قطعاً جعلی است و با توجه به برخی نشانه‌های موجود می‌توان این موضوع را تشخیص داد. به‌عنوان مثال جزئیات در بعضی از نواحی تصویر به‌صورت لکه‌دار نمایش داده شده‌اند. علاوه‌براین دست پاپ که فنجان قهوه را گرفته است، کاملاً مصنوعی به‌نظر می‌رسد و با واقعیت تفاوت دارد. مورد دیگر اینکه نشان سلیب گردن پاپ در این عکس زاویه‌ی قائمه‌ی مناسبی ندارد و لبه‌ی عدسی عینک او نیز به‌نحوی به سایه‌ی خودش تبدیل شده است. این نشانه‌ها یعنی عکس مورداشاره با هوش مصنوعی ساخته شده و جعلی است. به‌نظر می‌رسد نسل کنونی هوش مصنوعی تولیدکننده‌ی تصویر با وجود شناسایی و دقت بالا در ساخت عکس‌های پر جزئیات، قوانین فیزیک و نحوه‌ی تعامل اجسام در دنیای واقعی را به‌خوبی ارائه نمی‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-03-28 23:58

افزودن دیدگاه جدید