کد مطلب: 

266772

ضربه محکم مجیدی به روحیه قلعه‌نویی

در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر، یکی از حساس‌ترین مسابقات فصل بین استقلال و گل‌گهر سیرجان برگزار خواهد شد؛ مسابقه‌ای که می‌تواند نقش مهمی در معادلات قهرمانی داشته باشد.
ضربه محکم مجیدی به روحیه قلعه‌نویی

به گزارش ایران پژواک، استقلال در صدر جدول، پرسپولیس را در ۳ امتیازی خود می‌بیند و خوب می‌داند که با لغزش احتمالی، ممکن است پیش از داربی کار برایش سخت و سخت‌تر شود. از طرف دیگر این مسابقه از نظر فنی هم بسیار دشوار است، چرا که گل‌گهر سیرجان این اواخر نتایج خوبی گرفته و تیم بسیار آماده‌ای نشان می‌دهد. سیرجانی‌ها از ۴ مسابقه قبلی خود ۳ بازی را برده‌اند و این مسئله نشان می‌دهد استقلال کار آسانی ندارد. با این حال نکته کلیدی به نیمکت ۲ تیم مربوط می‌شود؛ جایی که فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی با سال‌ها رابطه پرفراز و نشیب باید به مصاف هم بروند.

بدون رفاقت؛ حتی از نوع ظاهری!

خیلی از چهره‌های سرشناس فوتبال ایران نسبت به هم نظر خوشایندی ندارند، اما سعی می‌کنند ظاهر کار را حفظ کنند و نشان بدهند اهل رفاقت هستند. رابطه فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی اما فرق دارد. آنها در طول این سال‌ها آنقدر تنش داشته‌اند که دیگر تمایلی برای پنهان کردن اختلافات ندارند. دست بر قضا اصرار به آشکار کردن اختلاف نظر هم بیشتر از جانب فرهاد مجیدی دیده می‌شود؛ کسی که بارها و بارها به امیر قلعه‌نویی طعنه زده، قهرمانی‌های او را زیر سؤال برده و وقتی برابر این مربی به برتری دست یافته، آن را پیروزی علم بر سنت نامیده است. با چنین عقبه‌ای، حتی اگر تیم‌های فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی در میانه‌های جدول بودند هم نبرد آنها می‌توانست حساس و تماشایی باشد، چه برسد به حالا که هر دوی آنها بالای جدول هستند و امیر قلعه‌نویی می‌تواند با کسب امتیاز در این بازی، شانس قهرمانی فرهاد مجیدی را به شکل محسوسی کاهش بدهد.

جمله‌ای که مجیدی در بازی رفت گفت

حتما خاطرتان هست که استقلال در مسابقه رفت به‌دلیل آماده نشدن جواز کار رودی ژستد و کوین یامگا، در لحظات آخر موفق نشد از حضور ۲ بازیکن خارجی‌اش استفاده کند. آن بازی با مساوی بدون گل تمام شد و فرهاد مجیدی در نشست خبری بعد از مسابقه گفت: «می‌دانستم با چه‌کسی بازی دارم و از قبل خودم را برای چنین اتفاقاتی آماده کرده بودم.» طعنه او لابد به قدرت فرا قانونی امیر قلعه‌نویی بود. به شکلی شگفت‌انگیز اما بعد از این ماجرا، شکایت استقلال از گل‌گهر بابت بازی دادن به فوتبالیست گابنی جواب داد و نتیجه همین مسابقه ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام شد!

همه وجود امیر، انگیزه است

از زمانی که فرهاد مجیدی لباس مربیگری به تن کرده،۵ بار به مصاف تیم‌های امیر قلعه‌نویی رفته است. فرهاد با استقلال ۲ بار سپاهان قلعه‌نویی را شکست داد، ۲بار موفق به کسب برتری برابر گل‌گهر شد و بار پنجم هم که بازی رفت همین امسال بود اگرچه درون زمین با تساوی بدون گل به پایان رسید، اما به حکم کمیته انضباطی آبی‌ها نهایتا ۳ امتیاز را به‌دست آوردند. پس امیر قلعه‌نویی که هنوز هم پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر شناخته می‌شود، هر ۵ رویارویی با شاگرد سابقش را به او باخته است. این شکست‌ها چنان ضربه محکمی به روحیه قلعه‌نویی وارد آورده که او بعد از باخت پارسال در جام حذفی، یک مصاحبه سوپرجنجالی انجام داد و چند ماه محروم شد. همه اینها نشان می‌دهد قلعه‌نویی برای پیروزی در بازی امروز سراپا اشتیاق و انگیزه است. آیا او بالاخره طعم برد مقابل فرهاد مجیدی را خواهد چشید؟ آن هم در مسابقه‌ای که شاید پیروزی در آن، تلافی همه آن باخت‌ها را دربیاورد!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-03-06 08:23

افزودن دیدگاه جدید