کد مطلب: 

238783

پژمان، وریا، دایی و ژوله؛ همه برای فردوسی‌پور

تازه‌ترین فعالیت عادل فردوسی‌پور، تهیه‌کنندگی و کارگردانی برنامه «کلاسیکو» برای پخش در وی‌اودی‌ها است. این گزارش را از پشت صحنه ضبط این برنامه بخوانید.
پژمان، وریا، دایی و ژوله؛ همه برای فردوسی‌پور

به گزارش خبرانلاین، اینجا استودیو «خندوانه» است اما این برنامه «خندوانه» نیست و ربطی هم به رامبد جوان ندارد. استودیویی در نقاط شمالی تهران که در آخرین فصل‌های «خندوانه» به استودیوی اختصاصی این برنامه تبدیل شد و هنوز هم در تمام فضاهای پشت صحنه‌اش، اتاق‌ها و المان‌های سبز و قرمز این برنامه محبوب تلویزیونی را می‌توان دید. اما این بار قرار نیست در این ساختمان سه طبقه و استودیویش برنامه‌ای تلویزیونی ضبط شود. عصر جمعه در این ساختمان مدور همه در تکاپو هستند تا برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و ویژه یکی از هیجان‌انگیزترین مسابقات فوتبال دنیا بسازند. برنامه «کلاسیکو»، ویژه ال‌کلاسیکو و با اجرای پژمان جمشیدی.

این تمام آن چیزی است که پیش از رسیدن به استودیو درباره این برنامه می‌دانم. وارد که می‌شوم اما با حجمی از هیجان روبه‌رو می‌شوم که انگار در تمام فضا وجود دارد. از مهمان‌های داخل استودیو که به دقت از میان هوادارن دوآتیشه رئال مادرید و بارسلونا انتخاب شده‌اند و با شال‌ها و نمادهای این دو باشگاه حسابی با هم کُری دارند، تا معدود خبرنگارانی که پشت صحنه حضور دارند و البته تهیه‌کننده‌ای که بی‌سیم به دست در میان فضای بیرونی و درونی استودیو در حال آمد و شد است. تهیه‌کننده‌ای که حالا پس از مدت‌ها می‌توان هیجان را در چهره‌اش دید. فردوسی‌پور می‌رود و می‌آید و با افرادی که پشت صحنه هستند گرم می‌گیرد. با پژمان جمشیدی شوخی می‌کند و می‌گوید زودتر از دوازده شب نمی‌گذارم از استودیو خارج شوی و وریا غفوری را مطابق قولی که به او داده راس ساعت هفت بدرقه می‌کند تا به تیمی برسد که فردا باید به زمین مسابقه برود و نه سرمربی دارد و نه سرپرست و نه مدیرعامل.

بخش اول برنامه که گفت‌وگوی پژمان جمشیدی با وریا غفوری است به پایان می‌رسد. وریا به پشت صحنه می‌آید و خوش و بشی با علی دایی می‌کند. عادل فردوسی‌پور هم به جمعشان اضافه می‌شود و ترکیبی شکل می‌گیرد که هر کدام به نوعی از تلویزیون رانده شده یا با این رسانه قهر هستند. علی دایی که از زمان سرمربی‌گریش بارها در کنفرانس‌های پس از بازی‌هایش گفت با تلویزیون مصاحبه نمی‌کند، وریا غفوری که همین هفته گذشته وقتی داشت با بغض از شرایط تیم بدون مربی‌اش می‌گفت از فیلمبردار تلویزیون خواست که دوربینش را خاموش کند و صراحتا گفت که تصمیمی برای مصاحبه با تلویزیون ندارد. ماجراهای عادل فردوسی‌پور و تلویزیون هم که هیچ!

 بعد از چند عکس یادگاری که با تاکید کاپیتان استقلال بر اینکه دیرش شده همراه می‌شود، وریا با عجله‌ای که در تمام حرکاتش مشهود است از استودیو خارج می‌شود. حالا نوبت پژمان جمشیدی و علی دایی است که با هم گرم بگیرند. آقای گل جهان مشغول سلفی گرفتن است که چشمش به پژمان می‌افتد و به سختی خنده‌اش را کنترل می‌کند. هوادار خوش‌شانسی که به نظر می‌رسد یکی از خنده‌روترین تصاویر علی دایی را ثبت کرده باشد! دایی از جایش بلند می‌شود و پژمان را در آغوش می‌گیرد و دقایقی با هم خوش و بش می‌کنند که عادل فردوسی‌پور هم به آنها اضافه می‌شود و چندتایی عکس یادگاری می‌گیرند و با هم داخل استودیو می‌روند تا مقابل دوربین‌ها گپ بزنند و گفت‌وگوی اسکایپی هم با ژابی آلونسو داشته باشند و البته به سوالات فوتبال‌دوستان حاضر در استودیو پاسخ بدهد.

برنامه کم کم روی روال می‌افتد و با استندآپ امیرمهدی ژوله گرم‌تر از قبل هم می‌شود. برنامه‌ای که فردوسی‌پور هم کارگردانی‌اش می‌کند و هم تهیه‌کنندگی اما تقریبا تمام حاضران پشت صحنه که از اسامی مطرح رسانه‌های ورزشی هستند با یک «ای کاش» بزرگ روبه‌رو هستند که ای کاش خودش اجرا هم می‌کرد تا خاطرات دوشنبه‌شب‌ها و «نود» دوست‌داشتنی تکرار شود. فردوسی‌پور که با هر بار ورودش به استودیو حاضران به وجد می‌آیند و انگار از تشویقش خسته نمی‌شوند اما انگار برنامه‌ای ندارد یا شاید بعد از سال‌ها کار در رسانه‌ای عمومی اجرا در برنامه‌ای که قرار است از پلتفرم‌های اینترنتی و به صورت محدودتر پخش شود، برایش سخت است یا شاید هم همانطور که حسام‌الدین آشنا هفته پیش در نامه‌اش به رئیس شورای نظارت بر صداوسیما برای بررسی مجدد ماجرای برنامه «نود» و عادل فردوسی‌پور نوشته بود برای اجرا در این برنامه‌ها هم با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. نامه‌ای که هنوز هیچ مدیری از تلویزیون یا نهادهای دیگر تصمیم ندارد در تایید تا تکذیب آن صحبتی انجام بدهد.

با همه اینها اما شاید «کلاسیکو» را بتوان یک اتفاق در عرصه رسانه دانست. اتفاقی که شاید مردم بیشتری را به خاطر دیدن برنامه دیگری از مجری محبوب‌شان با وی‌اودی‌ها آشنا کند. باید منتظر ماند و دید این اتفاق می‌افتد و آیا ساخت این برنامه، این برنامه‌ساز باسابقه را برای حضور بیشتر در این عرصه جدید ترغیب می‌کند یا خیر. زمان پاسخگوی این موضوع خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-12-15 23:01

افزودن دیدگاه جدید