کد مطلب: 

214559

بحران مالی در بزرگترین کافی شاپ زنجیره‌ای جهان

با انتشار صورت درآمد گروه استارباکس که کمتر از میزان انتظار سهامداران بورس وال استریت بود، ارزش سهام این شرکت در کمتر از یک ساعت دو درصد سقوط کرد.
بحران مالی در بزرگترین کافی شاپ زنجیره‌ای جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ با سقوط ارزش سهام بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای جهان، هاوارد شولتس، مدیرعامل این شرکت عملکرد آن را غیرقابل قبول خواند و وعده تغییرات ساختاری داد.

مدیر عامل این شرکت ضمن غیرقابل قبول خواندن عملکرد شعبات این کافی شاپ اعلام کرده است به منظور تقویت سودآوری، ۱۵۰ شعبه این کافی شاپ در آمریکا تعطیل خواهند شد.

تحلیل گران علل اصلی کاهش سودآوری استارباکس را افزایش رقابت پذیری کافی شاپ های دیگر با استارباکس و معرفی محصولات ارزان تر از جانب رقبای اصلی این شرکت یعنی مک دونالد و " دونکین دوناتس" دانسته‌اند.

این شرکت اعلام کرده است رشد کمی تعداد شعبات در آمریکا متوقف خواهد شد و در عوض به علایق مشتری توجه بیشتری خواهد شد. استارباکس اعلام کرده است پیش بینی رشد یک درصدی درآمدهای خود را در سه ماهه سوم سال دارد که دو درصد پایین تر از رشد مورد انتظار سهامداران است. چین در حال حاضر سودآورترین بازار این شرکت محسوب می شود و انتظار می رود درآمدهای این شرکت در چین در سه ماهه سوم  سال چهار درصد افزایش یابد.

استارباکس هم چنین احتمال تعدیل نیرو را رد نکرده و خبر از برنامه‌ریزی برای کاهش مخارج عمومی و مدیریتی داده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-20 23:22

افزودن دیدگاه جدید