کد مطلب: 

199391

سالمندترین زن جهان در ۱۱۷سالگی درگذشت

اما مورانو (Emma Morano)، پیرترین زن جهان درگذشت. به گفته پرستار خانم مورانو، او در شهر زادگاهش، وربانیا واقع در کشور ایتالیا در حالی که روی صندلی‌اش آرام خوابیده بود، از دنیا رفت.
سالمندترین زن جهان در ۱۱۷سالگی درگذشت

به گزارش سیتنا، اما مورانو زندگی در سه قرن و سختی‌های دو جنگ جهانی را تجربه کرده بود. او در اواخر ماه نوامبر ۲۰۱۶ تولد ۱۱۷ سالگی‌اش را جشن گرفته و به عنوان سالمندترین زن دنیا شناخته شده بود. اینک شمع زندگی او خاموش شده است.

اما مورانو متولد ۲۹ نوامبر سال ۱۸۹۹ بود و به عنوان آخرین انسانی شناخته شده بود که در قرن ۱۹ میلادی تولد یافته و هنوز زنده بود. بدین خاطر هم نام او در کتاب گینس ثبت شده بود که دربرگیرنده رکوردهای جهانی است.

"رمز عمر طولانی"

اما مورانو معتقد بود که رمز عمر طولانی‌اش این است که هر روز دو تخم مرغ می‌خورد. او می‌گفت که پس از جنگ جهانی اول کمبود خون داشته و پزشکی به او خوردن روزانه سه تخم مرغ، دو عدد پخته و یک عدد خام را تجویز کرده است. مورانو تا پایان زندگی‌اش به تجویز پزشک عمل کرده و بدین ترتیب احتمالا ۱۰۰ هزار تخم مرغ در طول زندگی‌اش مصرف کرده است.

به نظر پزشک معالج خانم مورانو، عمر طولانی او دلیل ژنتیکی دارد. خواهران و برادران او نیز سالیان دراز زندگی کرده بودند. یکی از خواهران او در ۱۰۲ سالگی درگذشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-18 22:57

افزودن دیدگاه جدید