کد مطلب: 

199235

غیبت، تهمت‌ و دروغ باید در راس نهی از منکر باشد

وزیر بهداشت با اشاره به فرا رسیدن روز ولادت حضرت علی(ع) و سال جدید، گفت: ایشان بعد از رسول گرامی اسلام( ص) برجسته ترین شخصیت عالم هستی است و همه ما جزء دلدادگان ایشان هستیم و به ویژه در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی از زندگی، رفتار، نگاه به قدرت، مردمداری و حقوق آنها به آن حضرت تاسی می کردیم و برای ما عبرت آموز بود.
غیبت، تهمت‌ و دروغ باید در راس نهی از منکر باشد

به گزارش سیتنا به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و بزرگداشت روز دندانپزشکی و در مقدمه سخنرانی خود به این مناسبت و در آستانه میلاد امام علی (ع) اظهار داشت: وقتی از ویژگی های امام علی (ع) در رعایت حقوق شهروندی، می خواندم که در حکومتی که مولا علی حاکم آن بود، اگر خلخال از پای زن یهودی باز کنند ایشان از غصه دق نکند، جای تعجب دارد و ما به دنبال حکومتی هستیم که شبیه و متاثر از حکومت امیرالمومنین است تا حقوق مردم و شهروندان تا این اندازه رعایت شود.
وزیر بهداشت تاکید کرد: در خصوص عدم دست اندازی به بیت المال در حکومت علوی، داستان عقیل برادر امام علی (ع) را می شنیدیم و این امام بزرگوار اگر کار شخصی داشت، چراغ بیت المال را خاموش می کرد و از هزینه شخصی خود، چراغی را روشن می کرد و دست برادر خود را می سوزاند زیرا احساس می کرد که به بیت المال، طمع دارد و ایشان در بی توجهی به قدرت و مقام در زندگی، ثابت کرد که ارزش خلافت از عطسه بز هم کمتر است.
دکتر هاشمی با اشاره به فرا رسیدن زمان انتخابات، گفت: تمام افتخار ما و خون شهدا این است که از نهادهای مدنی ایجاد شده مانند مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری برای حکومت و حاکمیت سالم تر و کارآمدتر استفاده کنیم.
وزیر بهداشت تصریح کرد: از روحانیت معظم انتظار داریم زیرا در دوران گذشته و به ویژه دوران انقلاب اسلامی، در مورد غیبت و مجازات آن مانند زنا کردن فرد با مادر خود در مورد قبح تهمت و دروغ صحبت می شد اما در حال حاضر کمتر از این توصیه ها می شنویم در حالی که باید در راس نهی از منکر باشد زیرا در متن اولیه دین اسلام بود و آیات مربوط به حجاب بعد از این موضوعات نازل شد و در حکومت رسول الله اجباری شد.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: غصه می خورم که بخاطر قدرت، به دروغ، تهمت، خیانت، آمارهای کذب و نادرست، متوسل می شویم و امیدوارم که امشب که متعلق به حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است در مسیر راستی، پاکی و پاکیزگی حرکت کنیم و اگر کسی علاقه ای به دستیابی به قدرت داشته باشد، به تعبیر شهید بهشتی برای شیفتگی به خدمت باشد.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: در مورد غرب و رفتارهای آنها که مذموم است، حرف های زیادی زده ایم اما از آنها تقلید می کنیم. در انتخابات توجه کنید، قرار نبود این همه پول هزینه کنیم که به قدرت برسیم و همدیگر را تخریب کنیم و با دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد.
دکتر هاشمی با بیان اینکه امیدوارم همه به مسیر دین اسلام و قرآن که همان اخلاق است، بازگردیم، اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) برای ارتقای مکارم اخلاق مبعوث شد و اگر از جمهوری اسلامی، اخلاق را بگیرید، چیزی ندارد و در این صورت نسبت به سایر حکومت ها برتری ندارد بنابراین همه باید مراقب باشند به ویژه افرادی که پول آنها از بیت المال تامین می شود وقتی دو تار موی نامحرم را می بینند، رگ های گردن آنها برجسته و صورتشان برافروخته می شود امادر مقابل تهمت، دروغ، تقلب و اتهام که بدتر از آن است بی تفاوتند و اگر می خواهید نهی از منکر کنید، بایداز خودتان و خودمان شروع کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-10 18:24

افزودن دیدگاه جدید