کد مطلب: 

517

تکلیف هزینه‌ی پیامک‌های تکراری روشن شد

تکلیف هزینه‌ی پیامک‌های تکراری روشن شد

مشترکان تلفن همراه باید بدانند که ارسال برخی پیامک‌هایی که به هر دلیلی در مسیر با مشکل مواجه شده و به مقصد نمی‌رسند و یا چندین بار ارسال می‌شوند در سیستم صورتحساب‌گیری محاسبه نمی‌شوند؛ بنابراین مبلغی به این منظور از مشترک کسر نشده و درباره پیامک‌های تکراری هم فقط یکبار هزینه پیامک از آن‌ها کسر می‌شود.

 

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا) به نقل از ایسنا، از نیمه‌ی اول سال 87، به گفته وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران - فقط برای پیامک‌هایی که به‌طور موفق به مقصد می‌رسند، هزینه دریافت می‌شود؛ اما همواره سوالاتی درباره هزینه پیامک‌های تکراری یا پیام‌های به مقصد نرسیده برای مشترکان وجود دارد.

 

گفتنی است، طی روزهای گذشته وزیر ICT درباره موضوعاتی از جمله نقص در ارسال پیامک‌ها از سوی نمایندگان مجلس مورد سوال قرار گرفت؛ پاسخ تقی‌پور به این مساله این بود که بخشی از اشکالات مربوط به گوشی است چرا که برخی گوشی‌ها پیامک فارسی را منتقل نمی‌کنند و یا ناقص منتقل می‌کنند، همچنین برخی گوشی‌ها به دلیل وجود ویروس در سیستم ارسال پیامک نقص دارند.

 

وزیر ارتباطات و فن‌آوری طلاعات صراحتا اعلام کرد که برای پیامک‌های تکراری نیز کتبا اعلام کرده‌ایم که هزینه آن‌ها یک بار محسوب می‌شود.

 

بیش از 70 درصد پیام‌هایی که با عدم موفقیت در ارسال روبه‌رو می‌شوند، به دلیل پربودن حافظه گوشی مشترک است اما در صورتی که مشترکان همراه اول از کسر هزینه برای پیام‌های ناموفق خود اعتراض دارند، می‌توانند این موضوع را به اداره کل بازرسی همراه اول و یا مرکز تماس 09990 اطلاع بدهند.

 

به گزارش سیتنا، مشترکانی که اعتراض خود را اعلام کنند، کمیته مربوطه بررسی اعتراضات و شکایات مردمی شرکت ارتباطات سیار آن‌ها را بررسی کرده و چنانچه از نظر فنی مشکلی وجود داشته باشد، هزینه دریافت شده به مشترک پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-15 13:06

افزودن دیدگاه جدید