کد مطلب: 

493

شبیه سازی حملات سایبری به رایانه های المپیک لندن

شبیه سازی حملات سایبری به رایانه های المپیک لندن

مقامات المپیک تابستانی لندن قصد دارند با شبیه سازی وحشتناکترین حملات سایبری ممکن به سیستمهای رایانه ای این بازی های مهم چند ماه پیش از بازگشایی رقابتها خود را برای مقابله با حملات احتمالی هکرها آماده کنند.

به گزارش سیتنا از خبرگزاری مهر، این حملات شامل حمله گسترده "انکار سرویس" یا DoS بر روی وب سایت رسمی المپیک است، همچنین قرار است ویروسی به رایانه های سازماندهندگان المپیک وارد شود. با وجود تمامی این تمهیدات، مقامات المپیک لندن می گویند هیچ نوع اطلاعی از وجود خطر احتمالی ندارند.

شبکه های رایانه ای المپیک برای ثبت امتیازات و اطلاعات تکمیلی برای ارائه به عموم و رسانه ها ایجاد شده اند، اما یکی از مهمترین نگرانی های مقامات المپیک از کار افتادن سرورها یا قطعی برق نیست، بلکه نگرانی اصلی مواجه شدن با حمله سایبری حساب شده و برنامه ریزی شده است.

در سال 2008 طی برگزاری رقابتهای المپیک پکن، چین روزانه با 12 میلیون حمله سایبری مواجه می شد و انگلستان با توجه به تجربه تلخی که چین آن را پشت سر گذاشته در تلاش برای مقابله با چنین رویدادی است. یکی از اصول کلیدی برای حفظ سیستمهای رایانه ای از حملات سایبری دور نگه داشتن آن از اینترنت است تا به این شکل مسیر حمله از خارج شبکه مسدود شود.

در این پروژه، رقابتهای پیشین شبیه سازی شده و تیمی خیالی و 100 نفره به سیستمهای رایانهای ویروس تزریق کرده و سرورها را قطع می کنند. از المپیک گذشته تا به حال طبیعت و مقیاس حملات سایبری به شدت تغییر کرده است، گروه های ناشناس و Lulzsec حملات سایبری جدی و مخربی را به وب سایتهای مختلف انجام داده اند و حملات پیچیده تری مانند حمله ویروس استاکس نت توانست پیچیدگی ها و توانایی های هکرها را به نمایش بگذارد.

بر اساس گزارش بی بی سی، از این رو مقامات المپیک با آگاهی از این رویدادها تصمیم جدی به پیشگیری از این حملات را گرفته اند. در ماه اوریل "دیوید بلانکت" وزیر سابق بریتانیا هشدار داد رقابتهای المپیک در صورتی که توانایی دفاع سایبری کشور افزایش قابل توجهی پیدا نکند، مورد هجوم حملات سایبری ویرانگری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-12 04:38

افزودن دیدگاه جدید