کد مطلب: 

480

حضور و غیاب دانش آموزان با استفاده از اثر انگشت

حضور و غیاب دانش آموزان با استفاده از اثر انگشت

حضور و غیاب دانش آموزان در بخشی از فلوریدای آمریکا به شیوه ای فناورانه تبدیل شده است تا هیچ یک از دانش آموزان نتوانند از خطای احتمالی حضور و غیاب دستی برای فرار از سر کلاسها استفاده کنند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری مهر، اکنون دانش آموزان به جای اینکه معلم نام آنها را بخواند تا خود یا دیگری به جای آنها پاسخ حاضر بدهد، باید از اسکنر اثر انگشتی برای ثبت حضور خود در کلاس استفاده کنند.

 

همچنین به منظور افزایش ایمنی از زمانی که دانش آموزان به محدوده مدرسه وارد می شوند تا زمانی که به خانه های خود بازگردانده می شوند، اسکنرها از ساختمان مدارس به اتوبوسهای حمل و نقل دانش آموزان منتقل شده و دوباره بازگردانده می شوند تا حضور دانش آموز درون اتوبوس نیز به ثبت برسد.

 

این سیستم برای بیش از دو ماه در مدارس منطقه واشنگتن در فلوریدا مورد آزمایش قرار گرفته است اما از آنجایی که اکثر دانش آموزان در این منطقه از اتوبوسهای ویژه مدارس برای حمل و نقل استفاده می کنند، مقامات مدارس تصمیم گرفتند این اسکنرها را درون اتوبوسها قرار دهند.

 

بر اساس گزارش پاپ ساینس، هزینه استفاده از این سیستم حضور و غیاب پیشرفته سالانه 30 دلار است اما با توجه به اینکه چنین سیستمی می تواند امنیت بیشتری را برای دانش آموزان فراهم کند، بسیاری از خانواده ها معتقدند این اسکنرها ارزش هزینه ای که بر دوش آنها می گذارد را دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-09 08:30

افزودن دیدگاه جدید