کد مطلب: 

293061

سرمایه گذاری 2.26 میلیارد دلاری و انقلاب رباتیک در کره تا سال 2030

کره جنوبی از طرح سرمایه گذاری سه تریلیون وونی (2.26 میلیارد دلار) در بخش رباتیک تا سال 2030 با همکاری شرکت های خصوصی رونمایی کرد.
سرمایه گذاری 2.26 میلیارد دلاری و انقلاب رباتیک در کره تا سال 2030

به گزارش سیتنا، تقویت قابلیت‌های تولید کشور برای اجزای مهم ربات، با افزایش هدفمند منابع محلی در زمینه حال تکامل رباتیک از 44 درصد فعلی به رقم قابل توجه 80 درصد تا سال 2030، از اهداف این طرح است.

دولت قصد دارد تولید یک میلیون ربات با فناوری پیشرفته را تسهیل کند. به عنوان بخشی از این ابتکار، وزارت تجارت، صنعت و انرژی «چهارمین طرح پایه ربات هوشمند (2024-2028) را با تاکید بر افزایش تولید داخلی برای قطعات اصلی ربات رونمایی کرده است.

کره جنوبی با هدف ایجاد محیطی مناسب برای توسعه نامحدود صنعت ربات تقریباً 50 مانع نظارتی را به سرعت از بین خواهد برد. حذف قریب‌الوقوع موانع نظارتی بخشی از چشم‌انداز برای تنوع بخشیدن به استفاده از روبات‌ها در بخش‌های کلیدی، از جمله کشاورزی، تدارکات، دفاع و مراقبت‌های بهداشتی است.

این طرح مطابق با "چشم انداز و استراتژی صنعت پیشرفته ربات" که در ماه دسامبر رونمایی شد، اقدامات خاصی را در بر می‌گیرد. این یک استراتژی برای تسریع کسب و کارهای جدید در حوزه رباتیک با سرمایه گذاری بیش از سه تریلیون وونی را از طریق همکاری‌های دولتی و خصوصی تا سال 2030 ترسیم می‌کند.

یکی از اجزای این چشم انداز، ایجاد زیرساخت های سازگار با ربات و اجرای دستورالعمل های اخلاقی حاکم بر توسعه و استفاده از ربات ها است.

کره جنوبی با پیش بینی تاثیر عمیق اقتصادی، توسعه صنعت ربات خود را در نظر دارد و هدف آن افزایش سرمایه گذاری از 5.6 تریلیون وون در سال 2021 به 20 تریلیون وون تا سال 2030 است. برای چنین رشدی، دولت قصد دارد نوآوری را تقویت و تولید محلی را تحریک نموده و نیروی کار خود را در زمینه رباتیک پویا به سرعت گسترش دهد.

همکاری بیشتر با شرکت‌های متقاضی ربات، شامل مشارکت فعال آن‌ها در فرآیند توسعه برای تسریع تجاری‌سازی فناوری‌های اصلی، افزایش خواهد یافت. همزمان، اقداماتی برای آموزش بیش از 15000 نفر متخصص رباتیک با معرفی یک دوره مرتبط آموزشی در دانشکده تحصیلات تکمیلی رباتیک و پروژه‌های صنعتی-آکادمیک در حال انجام است.

دولت همچنین در حال ساده سازی فرآیندهای نظارتی است. بهبودهای سریع 51 قانون که برای ترویج و توزیع ربات های پیشرفته ضروری تلقی می‌شوند در حال انجام است. به طور همزمان، پشتیبانی از فرآیندهای تأیید و توزیع لازم ارائه می‌شود. کانال‌های همکاری درون در حال گسترش است و این شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا فعالیت قابل توجهی در بازار داخلی داشته و در خارج از کشور نیز سرمایه‌گذاری کنند.

در این چشم انداز، روبات های کره جنوبی تغییرات در صنایع و زندگی روزمره را تسریع و نوآوری اقتصادی را تقویت می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-06 14:31

افزودن دیدگاه جدید