کد مطلب: 

292013

اعلام آمادگی سندیکای صنعت مخابرات برای ایجاد شبکه آزمایش همخوانی محصولات خارجی و داخلی در بخش OLT و ONT

سندیکای صنعت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اکنون که برای به بار نشستن این همه سرمایه گذاری در شبکه فیبرنوری (FTTH) لازم است در اسرع وقت تجهیزات اکتیو شبکه (OLT و ONT) نصب و راه اندازی شود، متاسفانه بحث های عدم سازگاری (ONT از هر برندی با OLT از برند دیگر و بلعکس) توسط برخی از اپراتورها و همچنین برخی از مدعیان تولید داخل شنیده می‌شود که فاقد منطق می‌باشد و نمی‌بایستی توسط مسئولان ذی‌ربط و ناظران پیشرفت پروژه جدی گرفته شود، لذا این سندیکا آمادگی خود را برای ایجاد یک شبکه آزمایش همخوانی انواع محصولات خارجی و داخلی در بخش OLT و ONT در اسرع وقت اعلام می نماید.
اعلام آمادگی سندیکای صنعت مخابرات برای ایجاد شبکه آزمایش همخوانی محصولات خارجی و داخلی در بخش OLT و ONT

به گزارش سیتنا، سندیکای صنعت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای که امروز 17 اسفندماه در اختیار سیتنا قرار داده، نوشته است:

«این روزها اپراتورهای UNSP تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) با تلاش فراوان در حال اجرای بخش پسیو شبکه فیبرنوری تا منازل و کسب و کارها هستند.

برای اتصال مشترکین به این شبکه (واگذاری) و ارائه خدمات باند پهن (پرسرعت) نیاز به تجهیزات اکتیو FTTH می باشد.

تجهیزات اکتیو FTTH  شامل OLT (در سمت شبکه) و مودم ONT (در سمت کاربر) می باشد.

از چند سال قبل طی جلساتی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برای جلوگیری از انحصار تاکید شده که مشخصات فنی محصولات و همچنین تعهد فروشنده باید به گونه ای باشد که ONT از هر برندی بتواند با OLT از برند دیگر و بلعکس، سازگاری داشته باشد.

این تصمیم به‌جای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بخش صنعت ابلاغ شده و طبیعتا هر تولید کننده داخلی که ادعای تولید دارد می‌بایستی این قابلیت را در محصول خود (ONT یا OLT) به اثبات برساند.

از طرفی اپراتورهای ارتباطی نیز موظف گردیده بودند که در خریدهای خارجی خود این تعهد را از  فروشنده خارجی بگیرند.

اکنون که برای به بار نشستن این همه سرمایه گذاری در شبکه FTTH لازم است در اسرع وقت تجهیزات اکتیو شبکه ( OLT و ONT) نصب و راه اندازی شود، متاسفانه بحث های عدم سازگاری توسط برخی از اپراتورها و همچنین برخی از مدعیان تولید داخل شنیده می‌شود که فاقد منطق می باشد و نمی‌بایستی توسط مسئولان ذی‌ربط و ناظران پیشرفت پروژه جدی گرفته شود.

این سندیکا آمادگی خود را برای ایجاد یک شبکه آزمایش همخوانی انواع محصولات خارجی و داخلی در بخش OLT و ONT در اسرع وقت اعلام می نماید.

بنابراین، در صورت موفقیت هر برند داخلی و یا خارجی در این آزمون، می‌توان تاییدیه استفاده از آن محصول را در شبکه برای جلوگیری از هرگونه انحصار مخرب صادر نمود.

 با توجه به توضیحات فوق، این سندیکا تمایل  خود را برای همکاری در این موضوع بسیار مهم، اعلام می نماید.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-03-07 13:50

افزودن دیدگاه جدید