کد مطلب: 

291897

شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی افزایش می‌یابد

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از ارائه شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برای استفاده از فناوری و استانداردها، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی افزایش می‌یابد.
شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی افزایش می‌یابد

به گزارش سیتنا، محمدصادق خیاطیان در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری استان البرز و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این که حوزه کشاورزی با سفره و سلامت مردم در ارتباط است، هرچه به سمت افزایش استفاده از فناوری و استاندارد‌های مرتبط به این حوزه پیش رویم، علاوه بر افزایش بهره‌وری، سلامت و امنیت غذایی مردم تامین می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی در کشور مشغول فعالیت هستند، اما نسبت آن‌ها به کل شرکت‌های دانش‌بنیان اندک است، در این راستا برنامه‌ریزی بسیار خوبی در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه صورت گرفته است.

این مقام مسوول با اشاره به این که ۹۸ درصد از بذر مورد نیاز در کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم ۱.۵ درصد دیگر را نیز در کشور تولید کنیم تا در این حوزه نیز از واردات پیشگیری شود.

خیاطیان با بیان این که غرفه‌هایی از پارک‌های علم و فناوری به صورت استانی و با مدیریت استانداری‌ها با محوریت دانشگاهی راه‌اندازی شده‌اند که به آنها نیاز مبرم بود، گفت: غرفه‌هایی که به صورت تخصصی دنبال می‌شوند در حوزه‌های وزارتخانه‌های کشاورزی، نفت و غیره دارای متولی هستند، اکنون بناست این غرفه‌های تخصصی با کارکرد دیگری فعال باشند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، با اشاره به فعالیت پارک‌های علم و فناوری با مجوز وزارت علوم و با بیان این که این پارک‌ها برای حمایت از ایده و تجاری‌سازی است، بیان کرد: انتظار می‌رود شرکت‌های فعال در پارک‌های تخصصی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها بتوانند خدماتی که به توسعه محصول دانش‌بنیان منجر می‌شود را از پارک علم و فناوری دریافت کنند و بازار مورد نیاز آنها نیز توسط دستگاه اجرایی مربوطه فراهم شود.

وی تصریح کرد: پارک کشاورزی نیز از این ماجرا مستثنی نیست خوشبختانه این پارک با وجود نوپایی توانسته زیرساخت‌های خوبی را فراهم کند. امروز شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در اینجا مستقر هستند و محصولاتی از آنها برای نخستین بار رونمایی و وارد بازار می‌شود؛ در بخش فناوران نیز شرکت‌هایی دارای فناوری هستند ولی هنوز نتوانسته‌اند استاندارد‌های دانشگاه را کسب کنند که خوشبختانه اینجا ظرفیت خوبی برای آنها ایجاد شده است‌.

خیاطیان با اشاره به دو رکن مهم که به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود، افزود: نیازهای این شرکت‌ها از جمله زمین، گلخانه و… توسط وزارت جهاد کشاورزی تامین می‌شود همچنین رکن دیگر نیز مجوزها و تاییدیه‌های لازم است که به آنها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این که موضوع امنیت غذایی یکی از مسایل اولویتی کشور است، توضیح داد: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا در سال آینده شاهد تامین و تولید بذر مورد نیاز کشور باشیم چراکه بذر به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-05 08:53

افزودن دیدگاه جدید