کد مطلب: 

291779

گوشی‌های گوگل با امکان برقراری ارتباط ماهواره‌ای

گوگل طبق وعده‌ای که پیش از ارائه اندروید ۱۴ داده بود، این امکان را به کاربران پیکسل می‌دهد که در صورت عدم دسترسی به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi، از طریق اتصال به ماهواره پیام اضطراری ارسال کنند.
گوشی‌های گوگل با امکان برقراری ارتباط ماهواره‌ای

به گزارش سیتنا، شواهد مختلفی نشان می‌دهد که گوگل از مدت‌ها قبل در حال توسعه یک ویژگی اضطراری برای اندروید است که از اتصال ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

اکنون زومیت گزارش داد، آپدیت جدید اپلیکیشن Adaptive Connectivity Services راه را برای ورود اتصال ماهواره‌ای به گوشی‌های گوگل باز می‌کند و کاربران پیکسل را مجاز می‌کند که در صورت عدم دسترسی به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi، از طریق اتصال به ماهواره پیام اضطراری ارسال کنند.

این ویژگی در بخش Safety & Emergency در منوی تنظیمات اضافه شده که شامل توضیحاتی کوتاه درباره نحوه کارکرد سیستم می‌شود.

به علاوه، متنی درباره سرویس ماهواره‌ای گارمین و فهرستی از کشورهای تحت پوشش گارمین با بیش از ۱۵۰ عنوان از تمام قاره‌ها نیز در این صفحه قابل مشاهده است.

اما نکته مهم و ایراد این سرویس این‌جاست که فرایند ارسال پیام ماهواره‌ای برخی اطلاعات کاربر مانند نام، ایمیل، شماره تلفن، موقعیت مکانی و اطلاعات دستگاه او را در اختیار ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای قرار می‌دهد، در حالی که گوگل مسئولیتی را در قبال این اتفاق نمی‌پذیرد.

هنوز مشخص نشده که این سرویس تنها روی گوشی‌های پیکسل گوگل فعال خواهد شد یا در آینده‌ای نزدیک ارتباط ماهواره‌ای در دسترس تمام کاربران اندرویدی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

گزارش از سحر حسینی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-03-02 17:25

افزودن دیدگاه جدید