کد مطلب: 

291596

سامانه پلیس کانادا تحت حمله سایبری قرار گرفت

به دنبال حمله سایبری ماه گذشته به وزارت خارجه کانادا، سخنگوی فدرال کانادا اعلام کرد که سیستم‌های آنها هم هدف یک حمله سایبری «هشدارآمیز» قرار گرفته است.
سامانه پلیس کانادا تحت حمله سایبری قرار گرفت

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، پلیس فدرال کانادا اعلام کرد که سیستم‌های آنها هدف یک حمله سایبری «هشدارآمیز» قرار گرفته است، اما هیچ تأثیری بر عملیات‌ها و فعالیت‌های آن نداشته و هیچ تهدیدی علیه شهروندان ندارد.

سخنگوی پلیس کانادا در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت به سرعت در حال تغییر است، اما در حال حاضر هیچ تأثیری بر عملیات‌های RCMP نداشته و هیچ تهدید شناخته شده‌ای هم برای ایمنی و امنیت کانادایی‌ها وجود ندارد.

به گفته این سخنگو که رویترز به نام او اشاره‌ای نکرده، در حالی که این نفوذ و رخنه بزرگ نگران‌کننده است، کار سریع و راهبردهای کاهش‌دهنده پیامدها، نشان‌دهنده گام‌های مهمی است که RCMP برای شناسایی و جلوگیری از این نوع تهدیدها برداشته است.

وی در ادامه با ادعای اینکه این عملیات هکری هیچ تأثیری بر کار سرویس‌های اطلاعاتی نداشته است، افزود تحقیقاتی درباره منشأ این حمله و تعیین میزان نفوذ آن آغاز شده است.

دولت کانادا ماه گذشته نیز اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور هدف حملات سایبری قرار گرفته و هکرها به اطلاعات شخصی کارمندان دسترسی پیدا کردند.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-26 15:46

افزودن دیدگاه جدید