کد مطلب: 

291401

وزیر اقتصاد: تأمین مالی هوشمند باید تبدیل به یک فرهنگ شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی اصابت دقیق و هدفمند منابع بانکی به نقطه ای که از قبل تعیین شده است را بیانگر هوشمند بودن نظام تأمین مالی عنوان کرد و گفت: نوآوری مالی باید در تمام بخش‌های نظام اقتصادی کشور رقم بخورد و به یک فرهنگ تبدیل شود.
وزیر اقتصاد: تأمین مالی هوشمند باید تبدیل به یک فرهنگ شود

به گزارش سیتنا، مراسم رونمایی از سه ابزار تأمین مالی بانک تجارت با حضور سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، اصغر ابوالحسنی، قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی و سید مهدی فرحی، قائم مقام وزارت صمت و مدیران شرکت های بزرگ صنعتی و تجاری همکار و طرف قرارداد این بانک برگزار شد.

خاندوزی با اشاره به اینکه بانک های مرکزی در سراسر جهان، معمولا جلوی بخش پولی را با هدف مبارزه با تورم می گیرند، گفت: این در حالی است که بخش پولی، در کنار آثار تورم آفرین، یک وجه ایجابی و سازنده و پیش برنده نیز دارد که می تواند به سهل تر و کم هزینه تر شدن بخش واقعی اقتصاد کمک کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در ادبیات اقتصادی، به این “وجه” و این “کار ویژه”، “تأمین مالی” اطلاق می‌شود و در این راستا، تأمین مالی بخش تولید، بعنوان یکی از مهم ترین اقدامات نظام بانکداری محسوب می شود.

وزیر اقتصاد، اصابت دقیق و هدفمند منابع بانکی به نقطه ای که از قبل تعیین شده است را بیانگر هوشمند بودن نظام تأمین مالی عنوان کرد.

وی ادامه داد: این فرهنگ باید در اقتصاد کشور نهادینه شود که بانک‌ها به سراغ تولیدکنندگان رفته و راه‌های تسهیل در تأمین مالی را جویا شده و به صورت هدفمند برای تحقق آن گام بردارند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: نوآوری مالی باید در تمام بخش‌های نظام اقتصادی کشور رقم بخورد و به یک فرهنگ تبدیل شود.

خاندوزی با بیان اینکه، این ابزار باید در رفت و برگشت فی‌مابین بانک و تولیدکننده، صیقل خورده و نقاط ضعف و قوت آن شناخته شود، گفت: این اتفاق و این فرهنگ که بانک، ناظر بر بخش واقعی اقتصاد و معطوف به تولید است، اتفاق بسیار ارزشمندی است و من از همه مدیران شبکه بانکیِ تحت اشراف دولت، می خواهم که به ویژه در این برهه، به عنوان یک ارزش و اولویت، به آن بپردازند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-21 10:50

افزودن دیدگاه جدید