کد مطلب: 

291290

معرفی جامع اپلیکشن «کالا به فی»/ ثبت رضایت و شکایت مردمی از واحدهای صنفی

سامانه «کالا به فی»، از سوی اتاق اصناف ایران، وزارت صمت و مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران راه اندازی شده است تا راهی برای سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای صنفی ایجاد شود؛ شهروندان لازم است برای استفاده از سامانه «کالا به فی» با استفاده از گوشی تلفن همراه هوشمند، از طریق سایت kalabefee.ir اقدام کنند.
معرفی جامع اپلیکشن کالا به فی/ ثبت رضایت و شکایت مردمی از واحدهای صنفی

به گزارش سیتنا، سامانه و اپلیکیشن «کالا به فی»، در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، رصد قیمت کالاهای مختلف، من جمله، کالاهای اساسی، توسط شهروندان و ثبت رضایت یا شکایت خود از قیمت و کیفیت کالا ها در فروشگاه های مختلف، راه‌اندازی شده است.

هدف عمده این طراحی و راه اندازی اپلیکیشن و سامانه (کالا به فی)، کاهش گران‌فروشی، کنترل و نظارت بر بازار، با مشاهده نظرات و شکایات مردم، مشاهده قیمت‌ های کف بازار کالاها و همچنین مشاهده قیمت مصوب سازمان حمایت برای کالاهای مشمول قیمت‌گذاری، است.

امکانات و مزایای اپلیکیشن کالا به فی

  • سنجش اصالت کالا
  • درج نظرات مثبت و منفی توسط شهروندان، در خصوص کالاهای عرضه شده در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ
  • فراهم آمدن امکان صحت‌سنجی برای شهروندان، با مطالعه نظرات مثبت و منفی دیگران، در خصوص کالاها
  • مشاهده قیمت‌‌های کف بازار کالاها و همچنین قیمت مصوب سازمان حمایت برای کالاهای مشمول قیمت‌گذاری
  • ثبت شکایت نامه در اپلیکیشن، در خصوص مواردی چون، گرانفروشی و…
  • ثبت رضایت، در صورت مشتری‌ مداری و …

نحوه ثبت شکایت و رضایت در اپلیکیشن کالا به فی

امکان ثبت شکایت و رضایت در اپلیکیشن و نرم افزار موبایلی کالا به فی، یکی از مهم ترین امکانات این اپلیکیشن است.

در این راستا، شهروندان می‌توانند، از طریق گزینه ثبت رضایت، نظر و رضایت خود در خصوص مواردی چون، کیفیت کالاها، مشتری مداری و رعایت قیمت عادلانه را ثبت کنند.

همچنین، این امکان وجود دارد که با انتخاب گزینه مربوط به ثبت شکایت، شکایات خود در خصوص گرانفروشی، عرضه کالای بی کیفیت، رفتار غیر حرفه ای و…. را ثبت کردهه و تقاضای پیگیری و رسیدگی، داشته باشند. شکایت ثبت شده، در ابتدا، به اتحادیه مربوطه ارجاع خواهد شد و در صورت عدم رسیدگی و پاسخگویی، به اتاق اصناف شهر، ارجاع می‌ شود.

در نهایت، چنانچه مساله، در اتاق اصناف شهرستان، مرتفع نشود، بازرس سازمان صمت استان، پرونده مربوط به این موضوع را تشکیل خواهد داد و دستور رسیدگی به مساله را در سامانه سیمبای سازمان حمایت، خواهد داد تا پس از بررسی های لازم، پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی، ارجاع شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-19 09:38

افزودن دیدگاه جدید