کد مطلب: 

290885

مایکروسافت: «توان عملیات سایبری گروه‌های منتسب به ایران، ارتقاء قابل توجهی یافته است»

گزارش جدید مرکز تحلیل تهدیدات مایکروسافت می‌گوید: «عملیات سایبری گروه‌های منتسب به ایران متمرکزتر، اصلاح‌شده‌تر و جسورانه‌تر شده‌ ولذا توانایی این گروه‌ها برای ضربه زدن به زیرساخت‌های مهم آمریکا و نهادهای حامی اسرائیل بهبود قابل توجهی یافته است».
مایکروسافت: «توان عملیات سایبری گروه‌های منتسب به ایران، ارتقاء قابل توجهی یافته است»

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، پژوهشگران مرکز تحلیل تهدیدات مایکروسافت با انتشار گزارشی اعلام کردند که عملیات سایبری گروه‌های منتسب به ایران که اسرائیل را هدف قرار می‌دهند، متمرکزتر، اصلاح‌شده‌تر و جسورانه‌تر شده‌ است و افزایش هماهنگی میان عوامل سایبری این گروه‌ها ممکن است توانایی آن‌ها را در ضربه زدن به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا بهبود بخشد.

بر اساس اعلام محققان مایکروسافت، در عملیات‌ سایبری مرتبط با این گروه‌های منتسب به ایران، نشانه‌های بیشتری از همکاری دیده می‌شود که این پیشرفت‌ها ممکن است با افزایش توان عملیاتی این گروه‌ها در حملات سایبری به زیرساخت‌‌های ایالات متحده، انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را دشوارتر کند.

محققان مایکروسافت می‌گویند، گروه‌های مرتبط با ایران تا ماه نوامبر، دامنه عملیاتی خود را برای انجام حملات علیه کشورها و نهادهایی که گمان می‌رود به اسرائیل کمک می‌کنند گسترش دادند و به اهدافی پرداختند که حمله به آن‌ها "حمایت سیاسی، نظامی یا اقتصادی بین‌المللی از عملیات اسرائیل در غزه را تضعیف می‌کنند."

در همین حال، بنا به اعلام اداره آب شهری آلیکوییپا در ایالت پنسیلوانیا، گروهی که خود را سایبر اونجرز (انتقام‌گیرندگان سایبری) معرفی می‌کرد در ماه نوامبر یکی از ایستگاه‌های تقویت فشار آب این شهر آمریکا را هک کرده بود.

اداره آب شهری آلیکوییپا، در آن زمان اعلام کرد که گروه هکری سایبر اونجرز در این حمله سایبری، دستگاهی را هک کرده که از یک نرم‌افزار و برخی قطعات ساخت اسرائیل استفاده می‌کرده است.

به گفته پژوهشگران مایکروسافت، حملات گروه‌های سایبری منتسب به ایران به سامانه‌های کنترل آب در ایالات متحده آمریکا، در عین فرصت‌طلبانه بودن، ترفندی زیرکانه برای "ارزیابی و آزمون" واشنگتن بود چرا که با این ادعا صورت می‌گرفت که تجهیزات ساخت اسرائیل هدف قرار گرفته است.

به گزارش مایکروسافت، این نوع عملیات نمونه‌ای از انواع عملیات‌ سایبری مرتبط با گروه‌های منتسب به ایران است که کشورها و شرکت‌های خصوصی حامی اسرائیل را هدف قرار می‌دهند.

گزارش تیم تحقیقاتی مرکز تحلیل تهدیدات مایکروسافت همچنین از یک حمله سایبری دیگر مرتبط با ایران یاد می‌کند که هکرهای وابسته به ایران در آن چندین کانال خبری را مختل کردند.

هکرها در پیامی که در این کانال نمایش داده شد نوشتند: «ما برای رساندن این پیام به شما چاره‌ای جز هک نداریم.» بلافاصله پس از آن، یک مجری خبری ساخته شده با هوش مصنوعی بر روی صفحه ظاهر شد و عباراتی علیه اسرائیل بیان کرد.

به گفته محققان مایکروسافت، استفاده از روش تصویرسازی با هوش مصنوعی نشانگر "تکنیک‌های جدیدی است که ما پیش از این، از عوامل ایرانی ندیده بودیم."

بر اساس اعلام مرکز تحلیل تهدیدات مایکروسافت، افزایش فعالیت هکرهای منتسب به ایران پیش از انتخابات آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴، چالش بزرگ‌تری را برای عوامل دست‌اندرکار سلامت انتخابات به همراه دارد؛ چرا که عوامل سایبری و گروه‌های نفوذ، اینک محیط تهدید پیچیده‌تر و درهم تنیده‌تری را ایجاد کرده‌اند که به سادگی نمی‌توان آن‌ها را ردیابی کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-09 10:49

افزودن دیدگاه جدید