کد مطلب: 

290621

آخر هفته‌ای پرهیجان در کره زمین؛ برای بمباران سیارکی آماده شوید!

ناسا در آخر هفته‌ای پرهیجان از بمباران سیارکی اعلام کرد، سیارکی به اندازه یک آسمان‌خراش در فاصله ۱.۷ میلیون مایلی (۲.۸ میلیون کیلومتری) امروز جمعه از کنار زمین می‌گذرد، هرچند برخوردی با زمین نخواهد داشت و خطری سیاره ما را تهدید نمی‌کند.
آخر هفته‌ای پرهیجان در کره زمین؛ برای بمباران سیارکی آماده شوید!

به گزارش سیتنا، بعید است که این سیارک با زمین برخورد کند زیرا انتظار می‌رود از فاصله‌ای هفت برابر فاصله سیاره ما تا ماه عبور کند.

مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین ناسا تخمین می‌زند که عرض این سیارک بین ۲۱۰ تا ۴۸۰ متر است. این بدان معنی است که اندازه سیارک ممکن است شبیه به اندازه ساختمان امپایر استیت در نیویورک یا برج ویلیس در شیکاگو باشد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، این سیارک که در سال ۲۰۰۸ کشف شد، با نام 2008 OS 7 شناخته می‌شود.

این سیارک دست‌کم تا سال ۲۰۳۲ دیگر به سمت زمین باز نخواهد گشت، اما دیداری بسیار دورتر در انتظار ما خواهد بود، چراکه در فاصله ۷۲ میلیون کیلومتری از زمین باقی خواهد ماند.

رویارویی سیارک و زمین در این هفته آسیبی در پی نخواهد داشت. سه سیارک کوچک‌تر نیز قرار است روز جمعه بدون آسیب به دور زمین بچرخند. عرض سیارک‌های دیگر از ده‌ها متر تجاوز نمی‌کند.

انتظار می‌رود دو سیارک دیگر نیز روز شنبه از نزدیکی زمین عبور کنند. همچنین پیش‌بینی شده که روز یکشنبه، سیارکی به اندازه نصف سیارک 2008 OS 7 از کنار زمین عبور کند و در فاصله ۷.۳ میلیون کیلومتری ما باقی بماند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (1 vote)
سیتنا 1
2024-02-02 12:53

افزودن دیدگاه جدید