کد مطلب: 

289886

اتصال تمام استان خراسان شمالی به اینترنت پرسرعت؛ به زودی

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد که به زودی تمام استان از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهد شد که این بستر در رونق کسب و کار و زمینه بازاریابی در سطح ملی و بین المللی موثر خواهد بود.
اتصال تمام استان خراسان شمالی به اینترنت پرسرعت؛ به زودی

به گزارش سیتنا، محمدرضا حسین نژاد، افزود: اقدامات بلند مدت بسیاری برای استان خراسان شمالی هدفگذاری شده است که توسعه زیرساخت های استان را بیش از پیش بهبود می بخشد. 

حسین نژاد با تشریح روند پیگیری و اجرای پروژه های عمرانی حوزه های مختلف در استان، تصریح کرد: گروه های جهادی در حوزه های بهداشت و درمان و ارائه خدمات مطلوب به مردم استان همواره مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به مقصد سه مقوله نیروی انسانی، تجهیزات و دانش مورد نیاز است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و جدا شدن استان از خراسان بزرگ با تکیه بر ظرفیت ها، زیرساخت های زیادی در استان ایجاد شد.

استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: بیشترین پیشرفت استان در سال ۹۱ همزمان با سفر مقام معظم رهبری به استان اتفاق افتاد چراکه در این سفر بابرکت مصوبات بسیار خوبی در حوزه های پروژه های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت و... برای استان تصویب شد.

حسین نژاد با اشاره به اینکه استان مسیر توسعه را با قوت طی می کند، افزود: در این مسیر کمبودهایی نیز وجود دارد اما با اقدامات موثر با تلاش مضاعف مدیران،نهادها، گروه های جهادی و... رفع خواهد شد.

وی ضمن برخورداری ۹۸ درصد استان از اینترنت پرسرعت، گفت: تا سه ماه بعد از سال ۱۴۰۳، تمام استان از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهد شد.

وی پروژه های سد سازی، پروژه های آب رسانی، انتقال پساب به صنایع، احداث و آسفالت راه، اتمام پروژه تصفیه خانه، تجهیز شهرک های صنعتی و... در استان را مورد توجه قرار داد.

استاندار خراسان شمالی افزود: حدود ۲۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و توانمندسازی و ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی بسیار دارای اهمیت است که این امر از هدفگذاری های کمیته امداد در استان است.

حسین نژاد افزود: اخیرا با دستور رییس جمهور بازار دائمی صنایع دستی برای توانمندسازی و عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار در بجنورد راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه استان از بازارچه های مرزی بی نصیب است و با جلسات متعدد برای ایجاد گذر مرزی و بازارچه مشترک صنایع دستی در حال پیگیری است، افزود:در زمینه افزایش صادرات اقدامات بسیاری صورت گرفته است و با وجود اینکه از گذر مرز بی نصیب هستیم اما با ۳۸ کشور دنیا ارتباط صادراتی داریم و تراز تجاری ۳۰ میلیون دلاری برای استان به وجود آوردیم.

وی عنوان کرد: به زودی تمام استان از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهد شد که این بستر در رونق کسب و کار و زمینه بازاریابی در سطح ملی و بین المللی موثر خواهد بود. 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده گروه های جهادی در خدمت رسانی به مردم، کاری معنوی و ارزشمند است، گفت: امروز نیز سه هزار نفر از افراد تحت نهادهای حمایتی تحت پوشش از خدمات گروه جهادی در استان بهره مند خواهد شد.

حسین نژاد گفت: یکی از بخش هایی که مقام معظم رهبری مورد توجه قرار داده اند، بحث نظام ارجاع است که در استان نیز زیرساخت های سلامت، بهداشت و درمان، بیمارستان ها و درمانگاه های درمانی در هر یک از شهرستان ها فراهم شده است.

وی افزود: اما هنوز در برخی از شهرستان ها مراکز جامع سلامت پاسخگوی نیاز استان و روستاهای دوردست نیست و نیازمند ارتقای این زیرساخت ها و تسریع در پروژه های حوزه درمان هستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-13 11:36

افزودن دیدگاه جدید