کد مطلب: 

289872

اتصال ۱۹۴ روستای مازندران در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران اعلام کرد که ۱۹۴ روستای این استان با جمعیتی بالغ بر ۹ هزارو ۲۵۱ خانوار، از ابتدای دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت متصل شدند.
اتصال ۱۹۴ روستای مازندران در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت

به گزارش سیتنا، اسماعیل اعزی در نخستین رویداد "جام رسانه‌ای امید" مازندران که با سه رویکرد جهاد تبیین، جهاد خدمت و امیدآفرینی با همکاری بسیج رسانه و شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری برگزار شد، در گزارشی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات استان، اظهار کرد: برای دستیابی به دولت هوشمند باید اقداماتی در سطح استان و در راستای بهره‌مندی مناطق کمتر توسعه یافته انجام شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در سال جاری، ۷۲ پروژه ارتباطی در استان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند و این نشان از خروجی سفرهای استانی است. این مسئول ادامه داد: پوشش اینترنتی در روستاها با افزایش ۹ درصدی همراه بوده که از ۸۸ درصد در ابتدای دولت به ۹۷درصد رسیده است.

اعزی از پوشش صد درصدی شهرها و همچنین پوشش در جاده‌های استان خبر داد و اظهار کرد: پوشش جاده‌ای نسبت به دوره گذشته سه درصد افزایش پیدا کرده است‌.

وی ادامه داد: پهنای باند ورودی استان از ابتدای دولت ۵۰ گیگابایت بود که با ۲۲ و نیم درصد ‌رشد همراه بوده که در حال حاضر به ۱۰۲۰ گیگابایت رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، خاطرنشان کرد: ظرفیت ارتقای استان با ۱۳درصد رشد به ۱۷۲۴مگا بایت رسیده است.

اعزی با تاکید بر اینکه برای پوشش اینترنت پایدار، فیبر نوری ضروری است، گفت: در این راستا ۳۵۲ کیلومتر فیبر نوری در پنج شهرستان آمل، بابل، ساری، سوادکوه و نکا اجرایی شد و در حال حاضر در چالوس، نور، رامسر، سوادکوه و سوادکوه شمالی تا میزان ۱۱۵۳ کیلومتر فیبر نوری برای ۱۳ شهرستان و ۱۱۹ روستای مازندران با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومانی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در بحث شبکه ملی اطلاعات و طرح حوزه فیبر نوری کسب و کارها نیز اقداماتی انجام شده که هفت شهر مازندران از جمله بابل، ساری، عباس آباد تنکابن، نشتارود و نکا پوشش انجام شده  و۱۴۳۰ مشترک بهرمند می‌شوند؛ همچنین شهرهای در حال اجرا پنج شهرستان و ۱۳ شهر در حال اجرا و چهار شهر فاقد این پوشش هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در سال گذشته، ۳۶۹ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم که در سال جاری، ۳۵۷ میلیارد تومان اعتبار داشتیم و از سرجمع اعتبارات کشوری استفاده شده است اما سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان اعتبار به بانک عامل ابلاغ و مجموع اشتغال ایجاد شده ۱۵۶ شغل در حوزه ارتباطات‌ بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-13 09:40

افزودن دیدگاه جدید