کد مطلب: 

288989

تشریح دلیل عدم حضور مجموعه وزارت ارتباطات در نمایشگاه تلکام امسال

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: از وزارت ارتباطات درخواست کردیم تا به جای حضور بخش دولتی در نمایشگاه تلکام امسال، حضور شرکت‌ها پررنگ شود و مدیران دولتی به جای وقت گذاشتن در غرفه‌ها و سالن‌های دولتی، به بازدید از توانمندی‌های بخش خصوصی و مذاکره با آنها بپردازند.
داوود ادیب

به گزارش سیتنا، دکتر داوود ادیب، در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (ایران تلکام 1402) و در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون دلیل عدم حضور مجموعه وزارت ارتباطات در این نمایشگاه، گفت: حضور وزارت ارتباطات زمانی می‌تواند موثر باشد که ارتباطاتی بین شرکت های بزرگ و اپراتورها و سایر شرکت ها صورت گیرد و بخواهیم فضایی را توسط وزارت ارتباطات پر کنیم و نمایش حضور در صحنه داشته باشیم، اما امسال از وزارت ارتباطات درخواست کردیم تا به جای حضور بخش دولتی، حضور شرکت ها پررنگ شود و مدیران دولتی به جای وقت گذاشتن در غرفه‌ها و سالن‌های دولتی به بازدید از توانمندی‌های بخش خصوصی و مذاکره با آنها بپردازند.

رئیس کانون هماهنگی فاوا، ادامه داد: با توجه به مدل نمایشگاه تلکام، حضور وزارت ارتباطات به عنوان مجموعه ای که صرفا می خواهد در نمایشگاه باشد، خیلی موثر نیست، اما با وزارت ارتباطات همسو و همراه هستیم، مثلا شعار نمایشگاه تحول دیجیتال و اتصال پذیری است و ارتباطی را با معاونت علمی ریاست جمهوری با توجه به ستادهای مختلف همچون ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری برقرار کردیم.

ادیب، اظهار کرد: با توجه به فرمایش اخیر وزیر ارتباطات مبنی بر آنکه سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی باید تا پایان برنامه هفتم توسعه از 7.8 به 16 درصد برسد، این نمایشگاه با رویکردی که وزارت ارتباطات در حوزه اقتصاد دیجیتال مدنظر داشته، جامعیت یافته است.

وی، خاطرنشان کرد: در همین راستا ارتباط سه سویه‌ای بین معاونت علمی به عنوان بدنه علمی و فناوری کشور، وزارت ارتباطات به عنوان متولی بخش اجرایی اقتصاد دیجیتال و شورای سیاستگذاری نمایشگاه که از همه ارگان‌ها حضور دارند، صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: وزارت ارتباطات در نمایشگاه تلکام امسال حضور دارد، اما نه حضور فیزیکی؛ حضور این وزارتخانه به صورت معنوی است. 

انتهای پیام

«همراه اول» و «مبین نت» حامیان ستاد خبری نمایشگاه تلکام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-12-20 14:45

افزودن دیدگاه جدید