کد مطلب: 

288793

اعلام آمادگی ایران و کوبا برای همکاری دوجانبه در حوزه دولت الکترونیکی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به سوابق همکاری‌های ایران و کوبا، تاکید کرد که به نمایندگی از وزارت ارتباطات، آمادگی تبادل تجربیات در حوزه‌های مرتبط به ویژه دولت الکترونیکی و دولت هوشمند را داریم.
اعلام آمادگی ایران و کوبا برای همکاری دوجانبه در حوزه دولت الکترونیکی

به گزارش سیتنا، به‌دنبال امضای یادداشت تفاهم همکاری مشترک در خردادماه سال جاری و متعاقب آن امضای برنامه اقدام مشترک میان ایران و کوبا، نخستین جلسه مشترک به صورت آنلاین با حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و قائم مقام وزیر ارتباطات کوبا برگزار شد.

در این نشست دکتر خوانساری، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به سوابق همکاری‌ها دو کشور و دیدار اخیر رئیس جمهور کوبا از ایران تاکید کرد: به نمایندگی از وزارت ارتباطات، آمادگی تبادل تجربیات در حوزه‌های مرتبط به ویژه دولت الکترونیکی و دولت هوشمند را داریم.

خوانساری ضمن برشمردن سوابق همکاری ایران و کوبا در زمینه‌های گوناگون ازجمله تولید واکسن در دوران همه‌گیری کرونا، از  آمادگی ایران  برای شروع  جدی همکاری‌ها در زمینه‌ی انتقال دانش و فناوری خبر داد.

در ادامه این برنامه، جواد موحد، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات به تشریح وضعیت پروژه پیاده‌سازی دولت الکترونیکی و هوشمند در ایران پرداخت.

او با تشریح مدل مفهومی دولت الکترونیکی، مهمترین پروژه‌های در دست اجرا و در حال توسعه این سازمان از جمله پنجره واحد دولت هوشمند، درگاه ملی مجوزها، مرکز ملی تبادل اطلاعات، پنجره مدیریت زمین؛ دستاوردهای بدست آمده در این زمینه را برشمرد.

طرف کوبایی نیز ضمن استقبال از موارد مطرح شده در جلسه اعلام کرد، علاقه‌مند به استفاده از تجربیات ایران در زمینه دولت هوشمند به ویژه در زمینه آموزش و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی به منظور برطرف کردن نیازهای فناورانه کوبا است.

اعلام آمادگی ایران و کوبا برای همکاری دوجانبه در حوزه دولت الکترونیکی

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-12-16 08:59

افزودن دیدگاه جدید